Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Tento vzdělávací zdroj je výrazný svou didaktickou propracovaností a přímou vazbou na klíčové očekávané výsledky učení v oblasti geometrie. Materiál je koncipován jasně a přehledně, což je klíčové pro samostatnou práci žáků i pro podporu učitele ve výuce. Prezentace základních konstrukcí krok za krokem s vizuální podporou umožňuje žákům pochopit logiku a postup řešení geometrických úloh, což je nezbytné pro rozvoj jejich matematického myšlení. Zdroj podporuje aktivní zapojení žáků a velkým přínosem je úspora času při výkladu nebo procvičování.
Materiál silně podporuje rozvoj logicko-matematické gramotnosti: „Hodnotí získané výsledky ve vztahu k výchozí matematické situaci.“ Geometrické konstrukce vyžadují přesné postupy a následné ověření správnosti, což vede žáky k reflexi a hodnocení svých řešení.
Vzdělávací strategie učitele směrem ke klíčové kompetenci – reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – poskytuje žákům příležitost k samostatnému promýšlení jednotlivých kroků konstrukcí, k hledání optimálních postupů a ke zdůvodňování volby daných geometrických operací. K žádoucím aktivitám žáků náleží jejich aktivní analýzy zadání, návrh kroků, provádění konstrukcí a kritické kontroly svých řešení, čímž si osvojují principy matematického uvažování a reflexe.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025