Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Žáci pracují s idiomy, odhadují jejich význam, vyhledávají informace online a ověřují správnost, čímž rozvíjejí porozumění běžným jazykovým strukturám a rozvíjí Klíčovou kompetenci k učení – učí se řídit vlastní procesy učení:
- učitel navozuje situace, při nichž si žáci zkouší odhadování vlastních sil, definování překážek v učení a výběr vhodných strategií;
- učitel poskytuje doplňkové materiály, podporuje zvídavost a vytváří bezpečný prostor pro práci s chybou.
Aktivita podporuje metakognitivní přístup – žáci reflektují, co jim pomáhá k učení, jaké metody jim vyhovují, a učí se pracovat s chybou. Využívají digitální nástroje, učí se samostatně objevovat, co se učí, a sdílet poznatky. Aktivita je vhodná pro jazykově pokročilé žáky, umožňuje diferenciaci výuky, podporuje tvořivost, jazykovou flexibilitu a hlubší porozumění kulturním aspektům jazyka.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025