Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).
Předložený materiál je citlivě zpracován, přibližuje jednotlivé fáze lidského života na odpovídající úrovni vzhledem k cílové skupině žáků. Námět pod videem vede k rozvoji kompetence k učení, je možné využít i myšlenkovou mapu.
Na základě tohoto materiálu učitel vytváří prostředí, kde se žáci cítí bezpečně a jsou schopní sdílet své pocity a zkušenosti, mají na práci adekvátní čas, komunikuje se žáky s respektem, tj. partnersky, vstřícně a otevřeně. Projevuje zájem o každého žáka, nabízí žákům dialog a spolupráci, respektuje sebepojetí, identitu a potřebu autonomie v jednání jednotlivých žáků, vytváří situace a prostředí, ve kterých mají žáci příležitost poznávat sami sebe a rozvíjet sebeuvědomění (reflektivní aktivity, deníky, přehledy, diskuse o emocích aj.). Vytváří situace, při nichž se žáci mohou aktivně podílet na svém vlastním učení a rozhodování.
Žáci reflektují, které aspekty mají na jejich pociťovaný stav vliv, reflektují, co jim je příjemné a co jim pomáhá.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025