Materiál do výuky

Family house

4. 12. 2025
Autor
Markéta Horáková et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žák propojí text s ilustracemi, upevní si gramatickou strukturu: There is / There are. Vytvoří podobný text o sobě a své rodině. Aktivita je připravena pro 1 vyučovací hodinu a je vhodná pro žáky 4.–5. ročníku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.96 MB
PDF
Family_house_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál vhodně propojuje cizí jazyk s dalšími dovednostmi – pohybová aktivita s míčkem, práce s obrázkem, hodnocení pravdivosti, nepravdivosti. Z jazykového pohledu se věnujeme hlavně produkci – žák mluví v jednoduchých větách o osvojovaných tématech. Rozvíjíme Klíčovou kompetenci komunikační – žák rozumí obsahu běžných forem sdělení včetně některých nepřímo vyjádřených významů – ze strategií učitele: do výuky pravidelně zařazuje také krátké autentické texty a jiná jazyková či obrazná sdělení (obrázky, ilustrace, fotografie, mapy, videa apod.), pravidelně se žáky hovoří o jejich porozumění jazykovým či obrazným sdělením, diskutuje s nimi o jejich možných významech, vytváří jednoduché situace, při kterých jsou žáci nuceni volit mezi různě vhodnými receptivními strategiemi, žákům pomáhá vybrat vhodnou strategii a zpětně s nimi tento proces reflektuje, uvědomuje si, že žákův neúspěch v řešení úkolu nemusí vyplývat z jeho neporozumění dané látce, ale pouze ze způsobu zadání takového úkolu.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.