Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál vhodně propojuje cizí jazyk s dalšími dovednostmi – pohybová aktivita s míčkem, práce s obrázkem, hodnocení pravdivosti, nepravdivosti. Z jazykového pohledu se věnujeme hlavně produkci – žák mluví v jednoduchých větách o osvojovaných tématech. Rozvíjíme Klíčovou kompetenci komunikační – žák rozumí obsahu běžných forem sdělení včetně některých nepřímo vyjádřených významů – ze strategií učitele: do výuky pravidelně zařazuje také krátké autentické texty a jiná jazyková či obrazná sdělení (obrázky, ilustrace, fotografie, mapy, videa apod.), pravidelně se žáky hovoří o jejich porozumění jazykovým či obrazným sdělením, diskutuje s nimi o jejich možných významech, vytváří jednoduché situace, při kterých jsou žáci nuceni volit mezi různě vhodnými receptivními strategiemi, žákům pomáhá vybrat vhodnou strategii a zpětně s nimi tento proces reflektuje, uvědomuje si, že žákův neúspěch v řešení úkolu nemusí vyplývat z jeho neporozumění dané látce, ale pouze ze způsobu zadání takového úkolu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025