Materiál do výuky

English breakfast

28. 8. 2025
Autor
Mgr. Karel Jindra
Spoluautor
PhDr. Libor Práger, Ph.D.
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výuková aktivita vhodná do hodin anglického jazyka, kde žáci při zpracovávání tématu „Anglická snídaně“ (English breakfast) rozvíjí digitální kompetenci a využívají virtuální nástěnku Padlet. Po obsahové stránce definované v revidovaném RVP rozvíjí receptivní a produktivní řečové dovednosti – poslech, psaní a mluvení. V rámci samostatné přípravy prezentace žáci za použití online zdrojů vytváří jednoduchý postup přípravy anglické snídaně.
Materiál je určen pro žáky 8.–9. ročníku na dvě vyučovací hodiny a je prakticky orientován.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
457.03 kB
PDF
Metodika_pro_ucitele_DVZCJ01-v2.1_(1).pdf
Obrázek
27.03 kB
Dokument
2_QR_kody_English_breakfast-v2_(1).docx
Metodika
923.56 kB
PDF
1_Pruvodce_Padletem_pro_ucitele_-_v2_(1).pdf
Obrázek
1.5 MB
Ostatní
3_Obrazek-Full-English-breakfast_(1).png
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
1x
Dokument
1x
Ostatní
Komentář recenzenta

Prakticky orientovaný vzdělávací zdroj – žák se učí správně pojmenovat ingredience anglické snídaně a neznámé výrazy vyhledat v online slovnících nebo aplikacích. Práci se zdrojem je vhodné zařadit do výuky k tématu jídla, britské kultury, návštěvy restaurace či hostitelské rodiny, z hlediska komunikativních dovedností pak k vyjadřování přání, preferencí a udílení instrukcí.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – žák generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti – učitel může využít následující strategie – zařazuji do výuky takové aktivity, ve kterých žáci vyjadřují své představy za pomoci digitálních technologií, podporuji žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit myšlenky za pomoci digitálních technologií, nabízím žákům zdroje a příležitosti k úpravám digitálního obsahu s cílem přizpůsobit ho či obohatit pro další účely.

U žáka můžeme pozorovat tyto projevy – vytváří a upravuje digitální obsah za pomoci různých nástrojů, vyjadřuje se za pomoci digitálních prostředků ke splnění stanovených cílů.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.