U testových otázek vyžadujících matematické operace je problém tvorba nesprávných odpovědí. Když pominu, že žák může udělat numerickou chybu, pak je problém, zda 3 alternativy vyčerpají všechny možnosti, ke ktzerým může žák nesprávnou úvahou dojít. (někdy naopak je problém, jak vytvořit všechny tři odpovědi v případě, že těch možností k nesprávnému postupu je naopak méně). Proto bych z obou výše uvedených důvodu autorovi doporučoval v takto koncipovaných otázkách alespoň jednu odpověď formulovat např.: nenašel jsem žádnou správnou odpověď.
Tím studentovi umožníme únik a snad i zabráníme aby odpověď hádat. Je jasné, že v těchto úlohách při nesprávné odpovědi většina stejně odpověď hádá, ale možnost vyjádřit se přiznáním, že odpověď v nabídnutém řešení není, by neměla v testu tohoto typu nikdy chybět.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.