Pracovní list, ve kterém jsou děti barevně odlišným obtažením vyznačených linií nenásilnou formou vedeny ke sběru a třídění odpadů. Současně je podporován rozvoj grafomotoriky a upevňování početní orientace v oboru do 6.
Děkuji za váš názor. Jistě, pokud je dítě schopno sledovat křížící se linii, není "nic snadnějšího" než ji úplně jednoduše obtáhnout. Pokud však toto "bludiště" předložíte 3 - 4 letému dítěti, věřte, že pro něj bude problémem každá "křižovatka" a naprosto stejné předměty na cestě mu tedy budou napomáhat v orientaci. Rovněž pouhé obtažení linie, které se v pozdějším věku jeví jako naprostá banalita, činí mnoha (i pětiletým) dětem opravdu velký problém. Při samostatné práci některé děti opomenou i ten fakt, že byly vyzvány ke změně barvy kreslícího materiálu při "sběru" dalšího druhu odpadu. Mojí chybou je, že jsem skutečnost, že list je určen spíše pro mladší děti předškolního věku, přímo neuvedla do anotace. Nevím, s jak starými dětmi předškolního věku máte osobní pedagogické zkušenosti. Zdá se mi však, že nejen veřejnost, ale i mnoho odborných lektorů, kteří vedou semináře pro učitelky z MŠ, má dojem, že předškolní děti jsou 5-6 leté.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.