Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aplikace je jasně zaměřená na dopravní výchovu. Cílem je zvýšit ochranu a bezpečnost dětí a žáků v silničním provozu. Pro podporu motivace žáků využívá příběhové mise, interaktivní úkoly (kvíz, pexeso, hledání na mapě). Je možné ji využít jako webovou nebo mobilní verzi, je optimalizovaná pro telefony/tablety i PC. Umožňuje postup (hru) s délkou a obsahem vhodným pro základní školy (1.–9. ročník), záleží na dovednosti žáků při práci s technologiemi a úrovni čtenářské gramotnosti.
Aplikace je koncipovaná s misemi, které se odemykají po určitých časech (každá nová mise se po úspěšném splnění mise předchozí odemkne po 2 týdnech). To může být pro výuku méně flexibilní, pokud učitel chce kompletní obsah nasadit rychle. Některé úkoly mohou být spíše orientované na vědomosti než hluboké porozumění či kritické myšlení. Ve školním prostředí je potřeba technického vybavení (tablety, počítače) a možné závislosti na internetovém připojení či školních zařízeních. Odraz klíčové kompetence – rozlišuje mezi osobními a společnými problémy s ohledem na různé perspektivy – spatřujeme ve strategiích učitele – zdůrazňuje, jak mohou různé pocity a perspektivy ovlivnit to, co považujeme za problém a organizuje skupinové činnosti, kde žáci společně řeší problémy. Žák identifikuje problém a navrhuje možná řešení během třídních diskusí, vyjadřuje, jak se různé situace mohou dotknout různých lidí, ukazuje začínající pochopení, empatii.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025