Materiály do výuky základní vzdělávání Dobrodružné programování – opakování
Materiál do výuky

Dobrodružné programování – opakování

5. 2. 2025
Autor
Eva Nečasová
Spoluautoři
Cyril Brom
Anna Drobná
Linda Liukas
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žáci vytvoří zápis algoritmu, kde pracují s podmínkami. Pro zjednodušení zápisu využijí cykly.
Materiál obsahuje metodiku práce, dva pracovní listy pro žáky. Žáci vystříhají dílky zahrádky a programovací bloky, ve skupinkách nebo dvojicích vytvářejí pomocí papírových programovacích bloků zápis dle zahrádky a naopak.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
365.87 kB
PDF
hello-ruby-pro-skoly_lekce-b_dobrodruzne-programovani_05_opakovani.pdf
Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Lekce je velmi dobře připravená, může sloužit jako motivační část před programováním. Je připravena jako unplugged aktivita, ale lze ji upravit a využít i pro práci na počítačích. Materiál odkazuje na knihy HELLO RUBY (Aktivita v PL1 a PL2 vychází ze cvičení 14 – Sázení a plení v knize HELLO RUBY – Dobrodružné programování, na stranách 92–93), ale lze pracovat i bez nich.

Mezipředmětové propojení je typické pro práci na 1. stupni ZŠ.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.