Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Digitální výukový materiál „Dikobraz se učí německy“ představuje inovativní a metodicky propracovaný zdroj pro žáky 2. stupně ZŠ, především 9. ročníku, na úrovni A1. Materiál propojuje výuku německého jazyka s kulturními a historickými kontexty. Umožňuje žákům osvojovat si jazykové struktury v autentickém prostředí. Interaktivní mapa České republiky odkazuje na 20 německojazyčných osobností. Každá je představena prostřednictvím stylizované podobizny, citovaného textu a tématu navazujících aktivit. Učitelé mohou vybírat témata a autory podle potřeb své třídy. Materiál tedy přirozeně podporuje také kulturní klíčovou kompetenci – žáci rozpoznávají estetickou a obsahovou hodnotu literárních děl, oceňují jejich význam jako prostředků komunikace a sdílí své názory. Současně rozvíjí digitální kompetenci, protože žáci využívají digitální technologie k efektivnímu zpracování informací a tvorbě prezentací. Podpora čtenářské a pisatelské gramotnosti spočívá v analýze autentických textů, posuzování autorských záměrů a účinků textů. Struktura materiálu umožňuje individuální práci i skupinové aktivity, včetně diskusí, projektů a prezentací. Multimediální charakter materiálu zvyšuje motivaci a zapojení žáků. Díky propojení jazyka, kultury a digitálních technologií navíc podporuje jejich komplexní rozvoj.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025