Materiály do výuky základní vzdělávání Dikobraz cestuje za německou literaturou
Materiál do výuky

Dikobraz cestuje za německou literaturou

Anotace

Digitální vzdělávací zdroj představuje interaktivní mapu České republiky, na níž je zobrazeno dvacet německy píšících osobností spjatých s naším územím. Každý portrét obsahuje informace o životě autora, ukázky z jeho tvorby, zvukové nahrávky i překlady do češtiny. Součástí jsou také interaktivní úkoly zaměřené na vyhledávání, třídění a analýzu informací, kontextu či autorského záměru, stejně jako aktivity podporující diskusi a týmovou kreativitu. Cílem zdroje je obohatit výuku němčiny o kulturní a literární rozměr, rozvíjet kritické a digitální kompetence žáků a podporovat mezioborové propojení.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Digitální výukový materiál „Dikobraz se učí německy“ představuje inovativní a metodicky propracovaný zdroj pro žáky 2. stupně ZŠ, především 9. ročníku, na úrovni A1. Materiál propojuje výuku německého jazyka s kulturními a historickými kontexty. Umožňuje žákům osvojovat si jazykové struktury v autentickém prostředí. Interaktivní mapa České republiky odkazuje na 20 německojazyčných osobností. Každá je představena prostřednictvím stylizované podobizny, citovaného textu a tématu navazujících aktivit. Učitelé mohou vybírat témata a autory podle potřeb své třídy. Materiál tedy přirozeně podporuje také kulturní klíčovou kompetenci – žáci rozpoznávají estetickou a obsahovou hodnotu literárních děl, oceňují jejich význam jako prostředků komunikace a sdílí své názory. Současně rozvíjí digitální kompetenci, protože žáci využívají digitální technologie k efektivnímu zpracování informací a tvorbě prezentací. Podpora čtenářské a pisatelské gramotnosti spočívá v analýze autentických textů, posuzování autorských záměrů a účinků textů. Struktura materiálu umožňuje individuální práci i skupinové aktivity, včetně diskusí, projektů a prezentací. Multimediální charakter materiálu zvyšuje motivaci a zapojení žáků. Díky propojení jazyka, kultury a digitálních technologií navíc podporuje jejich komplexní rozvoj.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.