Materiál do výuky

Digitální herbář

6. 2. 2025
Autor
Eva Klubalová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Prezentace v kombinaci s vlastní tvorbou digitálního herbáře žáků má za úkol představit žákům koncept sdíleného digitálního herbáře. Představovaná prezentace snímků rostlin ukazuje rozmanité druhy rostlin, které rostou v místě jejich bydliště, vysvětluje pojmy systematického zařazení rostlin, uvádí příklady zařazení nejznámějších druhů. Smyslem digitálního herbáře je ve formě sdílené prezentace dlouhodobé uchování elektronického materiálu, možnost odkazů na podrobnější informace o dané rostlině, pochopit a zvládnout principy práce ve sdíleném dokumentu a řešit problematiku autorských práv při získávání obrazového materiálu. Vedlejší rozvíjenou kompetencí je práce s digitální fotografií.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
896.47 kB
Prezentace
Digitalni_herbar_-_Uvodni_prezentace_pro_ucitele.pptx
Metodika
322.97 kB
PDF
Digitalni_herbar_-_metodika-k-DVZ.pdf
Metodika
582.86 kB
PDF
Digitalni_herbar_-_Poznamky_pro_ucitele.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Prezentace
2x
PDF
Komentář recenzenta

„Digitální herbář“ je materiálem spojujícím prezentaci srovnávající klasický a digitální herbář a námět na tvorbu digitálního herbáře žáky samotnými. Oceňuji obsáhlou metodiku pro učitele, náměty s aplikacemi / webovými rozhraními (více možností pro práci zamezuje potížím s využitelností ve školách), kde lze spolu se žáky pracovat a vytvářet digitální obsah. Velkým přínosem jsou také poznámky pro učitele.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

tematický celek

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.