Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).
Projekt DigiStories: Nela je interaktivní vzdělávací hra zaměřená na prevenci kyberšikany a bezpečné chování v online prostředí. Hráči (tedy žáci) se vžijí do role oběti, čímž pochopí dopady kyberšikany a naučí se strategie, jak se jí bránit. Obsah je modulární, vhodný pro žáky 11–15 let a zahrnuje videohru, doprovodné metodické materiály a reflexní aktivity. Hra je dostupná online a podporuje kritické myšlení i bezpečnou komunikaci. Didaktická hra přirozeně rozvíjí dovednosti potřebné k bezpečnému pohybu v digitálním prostředí – žáci se učí rozpoznávat rizikové situace, přemýšlejí nad tím, proč je důležité chránit své soukromí i bezpečí ostatních, a hledají způsoby, jak těmto hrozbám čelit. Zároveň dochází k rozvoji klíčové kompetence osobnostní a sociální – Reflektuje obtížné situace, do kterých se dostává. Žáci posilují svou psychickou odolnost, učí se zvládat náročné situace a rozvíjejí odpovědný přístup ke komunikaci. Učitel při práci s tímto projektem využívá modelové příběhy a situace, které žákům umožňují aktivně prožívat rozhodovací procesy a zkoumat dopady vlastních voleb. Žáci si tak prakticky osvojují schopnost reagovat s rozvahou, empatií a respektem k sobě i ostatním.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025