Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).
Projekt DigiStories: Nela je interaktivní vzdělávací hra zaměřená na prevenci kyberšikany a bezpečné chování v online prostředí. Hráči (tedy žáci) se vžijí do role oběti, čímž pochopí dopady kyberšikany a naučí se strategie, jak se jí bránit. Obsah je modulární, vhodný pro žáky 11–15 let a zahrnuje videohru, doprovodné metodické materiály a reflexní aktivity. Hra je dostupná online a podporuje kritické myšlení i bezpečnou komunikaci. Didaktická hra přirozeně rozvíjí dovednosti potřebné k bezpečnému pohybu v digitálním prostředí – žáci se učí rozpoznávat rizikové situace, přemýšlejí nad tím, proč je důležité chránit své soukromí i bezpečí ostatních, a hledají způsoby, jak těmto hrozbám čelit. Zároveň dochází k rozvoji klíčové kompetence osobnostní a sociální – Reflektuje obtížné situace, do kterých se dostává. Žáci posilují svou psychickou odolnost, učí se zvládat náročné situace a rozvíjejí odpovědný přístup ke komunikaci. Učitel při práci s tímto projektem využívá modelové příběhy a situace, které žákům umožňují aktivně prožívat rozhodovací procesy a zkoumat dopady vlastních voleb. Žáci si tak prakticky osvojují schopnost reagovat s rozvahou, empatií a respektem k sobě i ostatním.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025