Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
V první části aktivity žáci vytvoří mapu svého dětského hřiště. Učitel vede žáky k tomu, aby vybírali podstatné jevy (barvy cestiček mezi stanovišti, pořadí stanovišť) a nezabývali se těmi nepodstatnými (tvar cesty).
Touto činností se rozvíjí tvořivost žáka, řešitelské strategie, kombinatorické a argumentační schopnosti. Následně reflektují své postupy ve skupinách, diskutují o nich.
Ve druhé části aktivity žáci vymýšlejí příběh, který mohou zdramatizovat. Učitel pomocí digitálního zařízení scénky natočí (tuto aktivitu lze zadat také žákům, dle jejich dispozic).
Závěrečný brainstorming se zabývá porovnáním původních návrhů příběhů s realizovanými scénkami.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – tvorba digitálního obsahu – učitel využije vzdělávací strategii – vedu žáky ke zkoumání různých možností, jak vyjádřit své představy či prezentovat informace.
Žák vytváří jednoduchý digitální obsah (video).
V rámci rozvíjení Klíčová kompetence osobnostní a sociální – rozvíjí vztahy s ostatními – učitel využije vzdělávací strategii – poskytuji prostor pro argumentaci názorů a sdílení, přehodnocení vlastních názorů a zpětnou vazbu. Žák sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025