Materiál do výuky

Dětské hřiště

17. 12. 2025
Autor
Gabriela Rákosníková
Spoluautor
et al.
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žák tvoří vlastní matematické prostředí, vychází ze zkušenosti s řešením matematického prostředí hřiště a z jeho zákonitostí. Ve skupině vytváří vlastní příběh, který dramatizuje.

Aktivita určená pro žáky 1. stupně ZŠ pro 2 vyučovací hodiny. Aktivita navazuje na předchozí zkušenost žáků z matematického prostředí prof. Hejného – „Dětský park“ (odkaz viz metodika).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf
Metodika
1.8 MB
PDF
Detske_hriste_1-st-ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

V první části aktivity žáci vytvoří mapu svého dětského hřiště. Učitel vede žáky k tomu, aby vybírali podstatné jevy (barvy cestiček mezi stanovišti, pořadí stanovišť) a nezabývali se těmi nepodstatnými (tvar cesty).

Touto činností se rozvíjí tvořivost žáka, řešitelské strategie, kombinatorické a argumentační schopnosti. Následně reflektují své postupy ve skupinách, diskutují o nich.

Ve druhé části aktivity žáci vymýšlejí příběh, který mohou zdramatizovat. Učitel pomocí digitálního zařízení scénky natočí (tuto aktivitu lze zadat také žákům, dle jejich dispozic).

Závěrečný brainstorming se zabývá porovnáním původních návrhů příběhů s realizovanými scénkami.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – tvorba digitálního obsahu – učitel využije vzdělávací strategii – vedu žáky ke zkoumání různých možností, jak vyjádřit své představy či prezentovat informace.

Žák vytváří jednoduchý digitální obsah (video).

V rámci rozvíjení Klíčová kompetence osobnostní a sociální – rozvíjí vztahy s ostatními – učitel využije vzdělávací strategii – poskytuji prostor pro argumentaci názorů a sdílení, přehodnocení vlastních názorů a zpětnou vazbu. Žák sdílí své zájmy, emoce a názory s ostatními členy třídního kolektivu.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.