Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).
Předložený materiál je stručný a srozumitelný, komunikuje na poměrně obtížné téma, nevěnuje se zbytečným detailům, což odpovídá délce pozornosti mladších žáků. Konkrétní kontext, propojení s Velkou francouzskou revolucí, přibližuje situaci, proč lidé potřebovali svá práva, což je vhodné pro 1. stupeň ZŠ.
Na základě tohoto materiálu může učitel nastavovat přiměřené vzdělávací cíle pro každého ze žáků, navozovat takové situace, při nichž si žák zkouší odhadování vlastních sil a možností, definování překážek v učení apod., zamýšlet se se žáky nad tím, co jim pomáhá k rozvoji (prostor, čas, pomůcky, forma práce, styly učení aj.), shromažďovat a sdílet zdroje, které mohou žákům v učení pomoci (např. různé procvičovací digitální programy, portfolio kompetencí), dávat prostor žákům učit se mezi sebou navzájem, podporovat jejich aktivitu prostorem pro dotazy, vytvářet bezpečný prostor pro práci s chybou.
Žáci popisují proces vlastního učení (rozvoje), hodnotí úspěšnost zvolených strategií učení na základě pozorování vlastních výsledků a zaznamenávání pokroku, rozpoznávají, jaké metody učení jsou pro ně nejefektivnější (vedou debaty s učitelem), pojmenují, co jim jde a co jim nejde, ilustrují to popisem situace, pracují s chybou jako s příležitostí k růstu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025