Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Zábavně vzdělávací animovaný seriál o světě počítačů a internetu. Vznikl ve spolupráci s Matematicko-fyzikální fakultou UK. Materiál obsahuje 8 modelových lekcí pro 1. stupeň ZŠ na téma Jak fungují počítače, chytré mobily a internet. Ke každé lekci je k dispozici video, pracovní listy a metodika k lekcím i metodika k celému vzdělávacímu programu.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – Respektuje pravidla bezpečného zacházení s digitálními zařízeními i daty a zásadami zdraví neohrožujícího chování v digitálním prostředí – učitel vede žáky k tomu, aby pravidla podporovala aktivní přístup žáků k využívání digitálních technologií, a současně dbáme na to, aby pravidla podporovala digitální pohodu (wellbeing) žáků a vedla je k ochraně jejich duševního, fyzického a sociálního zdraví. U žáků jsou žádoucí tyto projevy aktivity – uvědomuje si důležitost ochrany osobních údajů a soukromí v online prostředí, zapojuje se do diskuze o soukromí v souvislosti s online prostředím, v diskuzi projevuje vědomí důležitosti ochrany soukromí v online prostředí. Rozpozná základní rizikové situace a vhodně na ně reaguje.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – Navrhuje realizaci aktivit v jednotlivých krocích – učitel přináší žákům příležitosti pro praktické trénování schopnosti rychle reagovat na změny, aplikovat kreativní a nové myšlenky do praxe, měnit tradiční postupy. U žáků jsou žádoucí tyto projevy aktivity – přizpůsobuje proces realizace měnícím se okolnostem. Reflektuje kvalitu toho, co dělá, a uvědomuje si, jak jeho nápady a dovednosti ovlivňují výsledek skupinových aktivit.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025