Materiály do výuky základní vzdělávání Cultural heritage of the Tesin-Silesian region
Materiál do výuky

Cultural heritage of the Tesin-Silesian region

19. 11. 2025
Autor
Mgr. Jana Karpecká, MBA
Spoluautor
et al.
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Vzdělávací program anglického jazyka je určený talentovaným žákům 6. a 7. tříd s mimořádným zájmem o anglický jazyk se zaměřením na kulturní a přírodní dědictví Těšínského Slezska. Program je využíván ve formálním vzdělávání na školách a v zájmovém útvaru pro odpovídající věkovou kategorii. Nosnou linií programu je region, Těšínské Slezsko, které se rozkládá na východě České republiky, v Moravskoslezském kraji, a sousedícím Polsku. Region Těšínského Slezska provází účastníka dílčími tematickými moduly: Kulturní dědictví regionu Těšínské Slezsko I / Cultural Heritage of the Těšín − Silesian Region I; Tradiční způsob života / Traditional Way of Life; Kulturní dědictví regionu Těšínské Slezsko II / Cultural Heritage of the Těšín − Silesian Region II; Jablunkov; Osobnosti Těšínského Slezska / Personalities of the Těšín − Silesian Region.

Jazykový program je připraven na 66 vyučovacích hodin.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Vzdělávací modul
2.83 MB
PDF
vp_cultural_heritage_of_tesin_silesian_region.pdf
Pracovní list
5.51 MB
PDF
Activity_Book.pdf
Pracovní list
86.86 MB
Archiv
Pracovni_listy_zak.zip
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
1x
Archiv
Komentář recenzenta

Jednotlivé moduly obohacují žáka o specifickou slovní zásobu, nápady a aktivity jsou přenositelné i do jiných regionů, rozvíjejí žákovy komunikační dovednosti v anglickém jazyce. Během terénních exkurzí má žák jedinečnou možnost si nabyté poznatky prakticky ověřit, ať už přímým pozorováním, pokusy, či zapojením prožitkových vjemů a smyslů.

Program obsahuje pracovní a metodické listy pro vyučující a didaktické materiály pro účastníky včetně motivačních her a kreativních činností a využívá specifické metodické a materiální pomůcky.

Rozvíjíme Klíčovou kompetenci kulturní – žák hodnotí kulturní projevy, tradice a umělecká díla vlastní i jiných kultur a porovnává je v kontextu historických a společenských a kulturních souvislostí – popíše pojem kulturní identita jako soubor kulturních projevů, které určují jeho jedinečnost i spojení s ostatními členy jeho kultury, a uvede příklady, popíše charakteristické znaky vlastní kultury a příklady kulturního dědictví ze svého okolí, vybere místní tradice, zvyky a historické události, které formují kulturní identitu místa a regionu, kde žije, vyjádří svůj názor na vliv umění a kulturního kontextu na své vlastní myšlení a chování a na porozumění sobě a svému místu ve světě.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

několik tematických celků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.