Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list je určen k rozvíjení geometrického myšlení žáků prostřednictvím práce s čtyřúhelníky. Žáci určují a porovnávají jejich vlastnosti, třídí je podle charakteristických znaků a provádějí základní konstrukce. Materiál podporuje pochopení vztahů mezi jednotlivými typy čtyřúhelníků a rozvíjí přesnost, logické uvažování a prostorovou představivost.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – kriticky hodnotí informace z různých zdrojů – žák identifikuje logické chyby a využívá předchozí zkušenosti při definování závěrů.
Učitel vytváří bezpečné prostředí, ve kterém se žáci nebojí vyjadřovat své postoje, organizuje výukové aktivity, které umožňují otevřenou diskusi mezi žáky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025