Materiál do výuky

Čtyřúhelníky

18. 12. 2025
Autor
Mgr. Marie Daňková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Pracovní list je zaměřen na rozpoznávání, pojmenovávání a konstrukci čtyřúhelníků. Žáci si prostřednictvím úloh procvičí vlastnosti různých typů čtyřúhelníků. Úkoly vedou žáky k porovnávání jejich vlastností, určení shodnosti či rozdílů a k praktickému využití znalostí při geometrické konstrukci. Cílem pracovního listu je upevnit porozumění vztahům mezi jednotlivými čtyřúhelníky a rozvíjet geometrické myšlení i přesnost při rýsování. K řešení stačí základní znalosti o rovinných útvarech (čtyřúhelníky).

Lekce je nachystána pro 2. stupeň ZŠ. Zvládnou ji děti 6. tříd (prim) i vyšších ročníků. Aktivitu je možné uvádět pro jednotlivce i pro skupiny dětí.
Celý pracovní list je určen pro zhruba jednu vyučovací hodinu nebo její část. Jednotlivé jeho části lze používat odděleně.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1.57 MB
PDF
MAT-25-dan-ctyruhelniky.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Pracovní list je určen k rozvíjení geometrického myšlení žáků prostřednictvím práce s čtyřúhelníky. Žáci určují a porovnávají jejich vlastnosti, třídí je podle charakteristických znaků a provádějí základní konstrukce. Materiál podporuje pochopení vztahů mezi jednotlivými typy čtyřúhelníků a rozvíjí přesnost, logické uvažování a prostorovou představivost.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – kriticky hodnotí informace z různých zdrojů – žák identifikuje logické chyby a využívá předchozí zkušenosti při definování závěrů.

Učitel vytváří bezpečné prostředí, ve kterém se žáci nebojí vyjadřovat své postoje, organizuje výukové aktivity, které umožňují otevřenou diskusi mezi žáky.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.