Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivita je hravá, metodicky propracovaná a podporuje rozvoj jazykových dovedností i jazykového povědomí. Žáci pracují s názvy barev, skládají pomotaná písmena, řeší křížovku a hrají domino, kde se setkávají s jazykovými odlišnostmi (např. „rot“ vs. „red“, „grau“ vs. „grey“). Tím naplňují Očekávaný výsledek učení z oblast recepce: žák rozumí jednoduchým krátkým psaným textům, a zároveň rozvíjejí Klíčovou kompetenci komunikační, část vícejazyčnost: žák rozpozná vybrané konkrétní rozdíly mezi vlastním vyjadřováním a vyjadřováním lidí z odlišných prostředí či kultur – ze strategií učitele využíváme hlavně jazykové probouzení (jako pedagog do svých hodin zařazuji aktivity jazykového probuzení, v rámci kterých žáci prostřednictvím vlastního prožitku objevují jazykové bohatství ve světě i kolem nich, rozvíjejí svůj vztah k mateřštině a pěstují elementární dovednosti potřebné k učení se cizím jazykům: např. různé jazykové hlavolamy založené na srovnávání abeced, slovní zásoby či zvukové stránky různých jazyků, hledání výpůjček a internacionalismů, přiřazování jazyků ke konkrétním místům a kulturám).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025