Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál (devítiminutové video) je zařazen především z důvodu seznámení se s odbornou problematikou, tedy jako nové učivo. Prvních pět minut je popisován historický vývoj poznání atomu a ve zbývajících čtyřech minutách je podrobně rozpracováno složení atomu. Na videu je přehledně zaznamenáno vše podstatné, co se týče tématu atomu. Video zdařile doplňuje pracovní list. Autor pracovního listu vkládá i řešení zadaných otázek, což zjednodušuje učitelovu přípravu.
Po zhlédnutí videa je možné rozdělit žáky do skupinek a nechat jim prostor pro sestavení svého modelu atomu (kresbou, pomocí papíru, nůžek a lepidla; možné je použít i plastelínu a jiné pomůcky). Po této aktivitě je důležité dohlédnout na správnost jednotlivých částí atomu a jejich označení a dát prostor reflexi.
V rámci rozvoje klíčové kompetence k řešení problémů žák vnímá problematiku autorství vědeckého obsahu a zohledňuje pohled na atom v pojetí starověkých řeckých filozofů a novověkých badatelů, kteří se opírají o experimentální vědu a zavedli i systém označování chemických prvků. Současně rozpoznává složitější vědecké koncepty a určuje, jak jsou vzájemně propojené a závislé.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025