Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál (devítiminutové video) je zařazen především z důvodu seznámení se s odbornou problematikou, tedy jako nové učivo. Prvních pět minut je popisován historický vývoj poznání atomu a ve zbývajících čtyřech minutách je podrobně rozpracováno složení atomu. Na videu je přehledně zaznamenáno vše podstatné, co se týče tématu atomu. Video zdařile doplňuje pracovní list. Autor pracovního listu vkládá i řešení zadaných otázek, což zjednodušuje učitelovu přípravu.
Po zhlédnutí videa je možné rozdělit žáky do skupinek a nechat jim prostor pro sestavení svého modelu atomu (kresbou, pomocí papíru, nůžek a lepidla; možné je použít i plastelínu a jiné pomůcky). Po této aktivitě je důležité dohlédnout na správnost jednotlivých částí atomu a jejich označení a dát prostor reflexi.
V rámci rozvoje klíčové kompetence k řešení problémů žák vnímá problematiku autorství vědeckého obsahu a zohledňuje pohled na atom v pojetí starověkých řeckých filozofů a novověkých badatelů, kteří se opírají o experimentální vědu a zavedli i systém označování chemických prvků. Současně rozpoznává složitější vědecké koncepty a určuje, jak jsou vzájemně propojené a závislé.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025