Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Chlorofyl je rostlinné barvivo“ je souborem materiálů metodiky pro učitele, pracovního listu pro žáky a laboratorního protokolu. Celá lekce je založena na badatelsky orientované výuce. Materiál u žáků rozvíjí základní badatelské dovednosti, zejména pozorování objektu a experimentování. Žáci se přesvědčí o přítomnosti chlorofylu v rostlinách a dokáží tak vysvětlit, proč jsou rostliny zelené.
Oceňuji propracovanou metodiku i pracovní list s laboratorním protokolem. Aktivita vede žáky k samostatnosti a pochopení jevů.
Materiál podporuje rozvoj Klíčové kompetence k řešení problémů – navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problému. Učitel využívá vzdělávací strategie: poskytuji příklady výzkumných otázek vyžadujících od žáků pozorování, měření a zkoumání; nabízím ukázky praktických postupů, které mohou žákům pomoci efektivně řešit výzkumný problém; zajišťuji, aby měli žáci přístup k potřebným materiálům a zdrojům pro své bádání. V projevech žáka je patrné: naplánuje postup a realizuje pozorování, měření či zkoumání s ohledem na zvolený problém; odůvodní postupy a plán bádání; prezentuje výsledky bádání.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025