Materiály do výuky základní vzdělávání Chlorofyl je rostlinné barvivo
Materiál do výuky

Chlorofyl je rostlinné barvivo

3. 12. 2025
Autor
Svatava Kubicová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Jedná se o propracované výukové lekce z přírodopisu, které se zabývají chlorofylem. Výuková lekce je rozdělena na výukovou lekci s badatelskou úlohou, na laboratorní práci a pracovní list. Součástí jsou také metodické poznámky pro učitele.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
123.5 kB
PDF
prirodopis_-vyukova_lekce_sbadatelskou_ulohou.pdf
Pracovní list
108.54 kB
PDF
prirodopis_-vyukova_lekce-pracovni_list_zaka.pdf
Metodika
83.1 kB
PDF
prirodopis-vyukova_lekce_-metod._poznamky_pro_ucitele.pdf
Pokus
57.35 kB
PDF
prirodopis-_vyukova_lekce-laboratorni_prace.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
4x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál „Chlorofyl je rostlinné barvivo“ je souborem materiálů metodiky pro učitele, pracovního listu pro žáky a laboratorního protokolu. Celá lekce je založena na badatelsky orientované výuce. Materiál u žáků rozvíjí základní badatelské dovednosti, zejména pozorování objektu a experimentování. Žáci se přesvědčí o přítomnosti chlorofylu v rostlinách a dokáží tak vysvětlit, proč jsou rostliny zelené.

Oceňuji propracovanou metodiku i pracovní list s laboratorním protokolem. Aktivita vede žáky k samostatnosti a pochopení jevů.

Materiál podporuje rozvoj Klíčové kompetence k řešení problémů – navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problému. Učitel využívá vzdělávací strategie: poskytuji příklady výzkumných otázek vyžadujících od žáků pozorování, měření a zkoumání; nabízím ukázky praktických postupů, které mohou žákům pomoci efektivně řešit výzkumný problém; zajišťuji, aby měli žáci přístup k potřebným materiálům a zdrojům pro své bádání. V projevech žáka je patrné: naplánuje postup a realizuje pozorování, měření či zkoumání s ohledem na zvolený problém; odůvodní postupy a plán bádání; prezentuje výsledky bádání.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.