Materiál do výuky

Cesta domů

8. 12. 2025
Autor
Eva Fanfulová
Spoluautor
et al.
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Žák přečte algoritmus zapsaný pomocí symbolů, nalezne v algoritmu chybu (analýza problému) a opraví ji podle souvislosti. V obtížnější variantě sestaví a zapíše algoritmus. Určeno pro 1. stupeň ZŠ.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf
Pracovní list
4.82 MB
PDF
Cesta_domu_1-st-ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál obsahuje 5 pracovních listů, které jsou postupně gradované. Žáci mají vymýšlet různé cesty, učit se práci po sobě zkontrolovat a opravovat. Vyhledávání chyb je pro žáky náročná činnost, práce s pracovním listem jim tuto důležitou dovednost pomáhá procvičovat.

V závěrečném hodnocení je třeba s žáky reflektovat jejich práci, zamýšlet se nad tím, co by jim usnadnilo práci (např. kdyby tabulka se šipkami nebyla součástí obrázku a měli sadu šipek k dispozici k manipulaci při plnění zadané práce).

Pravolevá orientace je u žáků největší problém, umožnit jim s obrázkem manipulovat a dle potřeby otáčet určitě pomůže k větší úspěšnosti splnění daného úkolu.

V rámci rozvíjení Klíčová kompetence – je otevřený nápadům, příležitostem a výzvám – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: integruje do výuky například: otevřené diskuse, otevřené otázky, kreativní úkoly, projekty. Žák vyhodnocuje a třídí nápady v rámci zadaných kritérií, vlastních měřítek či svých aktuálních možností.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence – realizace akcí, aktivit, projektů – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: nabízí žákům volnější úkoly, projekty, které jim umožňují aktivně se ptát, vybrat si témata, rozhodovat se, plánovat své akce, nést za ně odpovědnost a řešit je nezávisle, novými originálními přístupy. Žák rozpozná situaci nebo problém, který potřebuje volbu z možností. Intuitivně nebo podle zadaných kritérií porovná různé možnosti a vybere tu nejlepší; poté se rozhodne, co udělá nebo jak se zachová.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.