Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Buněčné organely“ je materiálem o stavbě buněk. Začátek lekce tvoří hádanka, vymyšlená žákyní autorky materiálu. Poté žáci pomocí QR kódu načtou stránku pro přiřazování organel a funkcí, které v buňce vykonávají. Poté ve skupinách doplňují názvy organel do básniček vytvořených žáky autorky. Nakonec je dána možnost tvorby vlastních básní, jejichž námětem je buňka. Na materiálu oceňuji interaktivitu v rámci skupin, učivo je procvičováno formou práce s textem, nabízí možnost rozvíjet kreativní psaní.
Materiál navazuje na Klíčovou kompetenci komunikační – žák přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení. V rámci klíčové kompetence učitel volí následující vzdělávací strategii – do výuky pravidelně zařazuji také autentické texty a jiná jazyková či obrazná sdělení. V projevech žáka je patrné, že rozpozná, popř. reaguje na většinu nepřímo vyjádřených významů a také částečně zhodnotí záměr autora a způsob, kterým ho chce uskutečnit.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025