Materiál do výuky

Buněčné organely

26. 11. 2025
Autor
Mgr. Jana Schořová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukový materiál je určen pro studenty primy (6. ročníku), je zaměřen na buňku a její organely. Materiál je tvořen hádankou pro žáky, aktivním procvičováním na ICT zařízení formou learningapps.org, následuje doplňování chybějících slov do básniček a tvorba vlastní básničky se zaměřením na buňku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Obrázek
281.8 kB
Ostatní
Learningapps_-_Bunecne_organely.jpg
Jiné
1.33 MB
PDF
PB-03-scho-bunka_(1).pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
Ostatní
1x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál „Buněčné organely“ je materiálem o stavbě buněk. Začátek lekce tvoří hádanka, vymyšlená žákyní autorky materiálu. Poté žáci pomocí QR kódu načtou stránku pro přiřazování organel a funkcí, které v buňce vykonávají. Poté ve skupinách doplňují názvy organel do básniček vytvořených žáky autorky. Nakonec je dána možnost tvorby vlastních básní, jejichž námětem je buňka. Na materiálu oceňuji interaktivitu v rámci skupin, učivo je procvičováno formou práce s textem, nabízí možnost rozvíjet kreativní psaní.

Materiál navazuje na Klíčovou kompetenci komunikační – žák přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení. V rámci klíčové kompetence učitel volí následující vzdělávací strategii – do výuky pravidelně zařazuji také autentické texty a jiná jazyková či obrazná sdělení. V projevech žáka je patrné, že rozpozná, popř. reaguje na většinu nepřímo vyjádřených významů a také částečně zhodnotí záměr autora a způsob, kterým ho chce uskutečnit.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.