Materiál do výuky

Brďo a vlajky

27. 7. 2025
Autor
ČT edu
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukový materiál, video o délce 12:30 min., vysvětluje pojmy vlajka, prapor, rozdíl mezi nimi. Přibližuje i vlajkovou abecedu jako možnost předávání informací na moři. Představuje i zajímavosti, jako je nejvyšší vlajkový stožár na světě, planetu, která má svoji vlajku. Zmíněna je i historie vzniku naší státní vlajky a pravidla, když ji chceme nakreslit, a pravidla při jejím vyvěšování.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).

Obsahuje
Komentář recenzenta

Výukové video zajímavou formou přibližuje nejen pojmy vlajka, prapor, korouhev, fábor a trikolóra, ale vysvětluje pojetí české vlajky a její jedinečnost.

Díky tomuto učebnímu materiálu učitel vede diskuse o různých kulturních tématech, jako jsou tradiční svátky, diskutuje se žáky o tom, jak digitální média ovlivňují dostupnost a úroveň kultury a umění.

Žáci popíší některé projevy kultury a umění v digitálním prostředí, popíší místní kulturní a umělecké akce a projekty, kterých se účastnili. Mají také povědomí o tom, že existuje mnoho různých kultur a lidé na světě mají různé zvyklosti, tradice a symboly.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

výklad

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.