Materiály do výuky gymnázium Biochemie – kvíz
Materiál do výuky

Biochemie – kvíz

20. 1. 2010 gymnázium
Autor
RNDr. Milada Teplá (Roštejnská) PhD.
Spoluautor
Doc. RNDr. Helena Klímová\, CSc.
Věková skupina
16—19 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál je postaven na principu televizního pořadu AZ-kvíz. Je určen pro menší počet žáků a skládá se z 56 biochemických otázek (28 klasických + 28 náhradních).

Materiál vznikl na Katedře učitelství a didaktiky chemie Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze jako součást kompletního výukového programu dostupného na www.studiumchemie.cz.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Didaktická hra
1.6 MB
Prezentace
Biochemický AZ-kvíz.ppt
Obsahuje
1x
Prezentace

Hodnocení uživatelů

Miroslav Melichar
25. 1. 2010, 08:56
1. Je cenné, že se do tvorby materiálů pro učitele zapojují i VŠ - zvláště, když j´de zároveň o upozornění na celý další soubor materiálů, který je volně k dispozici.
2. Právě materiály z VŠ by asi měly být vzorem kvality po všech stránkách - zde jsou zmatky z hlediska chem.názvosloví - většinou jsou používány neodborné - foneticky psané koncovky názvů cukrů a enzymů -óza, -áza, které z podivných důvodů preferují biologové a lékaři. Navíc se u cukrů 2 typy koncovek střídají - glukóza, fruktóza a triosy, hexosy, maltosa. U organických kyselin se nyní doporučuje řazení přídavné jméno + kyselina, materiál používá výhradně klasické pořadí (např. kyselina palmitová). Vyplývá z toho jakési doporučení odborníků pro praxi škol nebo jde jen o náhodu?
Jiří Vedral
26. 9. 2010, 17:56
opět:
kombinace "starého" a "nového" názvosloví, -osa x -óza, název inzulin je dokonce nesmyslný i podle PČP.
Milada Teplá (Roštejnská)
13. 1. 2011, 02:01
Dobrý den,
v průběhu vypracování obou zde umístěných her, jsem striktně používala pouze jeden typ názvosloví, které mi bylo doporučeno chemiky z odborných kateder (-osa, insulin, -asa apod.).
Zde uložený materiál zřejmě prošel jazykovou korekturou.
Milada Teplá - spoluautor.
Miroslav Melichar
20. 1. 2011, 12:57
Vážená paní autorko,

Váš materiál vyšel před rokem, byl publikován jinak, než jste ho s paní docentkou zadaly, v podstatě chybně. Vy reagujete po roce, že za to nemůžete. To, že jste se radila s odborníky snad ani nebylo třeba - jde přece o učivo SŠ.

Měla byste uživatelům jasně sdělit, zda je materiál takto použitelný nebo zda vynutíte opravu. (Ovšem použitelnost je v realitě fiktivní - malou skupinku žáků ve třídě mám jen za chřipkové epidemie a nevím, zda 19-ctileté slečky a pánové si mají ještě takto hrát.)

Kdosi porušil Vaše autorská práva a také Vaši odbornou pověst. Braňte se! Pod materiálem je Vaše jméno a je to tedy na Vás.
Milada Teplá (Roštejnská)
20. 1. 2011, 14:58
Již jsem kontaktovala pracovníky z tohoto portálu. Uvidíme.
Lukáš Križko
20. 1. 2011, 15:30
Dobrý den, rád bych jenom vysvětlil, že autorská práva nebyla porušena. K tomuto tématu více v diskuzích zde http://diskuze.…=461& ;t=16801 , Nebo v pravidlech portálu zde: http://autori.r…pravidla .
Lukáš Križko
Manažer projektu
Miroslav Melichar
20. 1. 2011, 21:25
Dobrý večer, v disduzním foru k DUMum oponuji panu Križkovi v jeho tvrzení, že je vše v pořádku. Autorská práva práva prý nebyla porušena - skutečně? A co poškození odborné pověsti autorek - tomu se pan Križko taktně vyhnul.
Lukáš Križko
21. 1. 2011, 13:31
Dobrý den,
autorská práva opravdu porušena nebyla. Viz předchozí komentář. S paní Roštejnskou komunikujeme a jsme připraveni naši chybu napravit.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

16—19

Týká se jazyka:

čeština