Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Doporučuji k prostudování učitelům, kteří chtějí realizovat několik vyučovacích hodin výtvarné výchovy animovanou tvorbou zaměřenou na animaci řeči – „lip sync“. Žáci se nejprve seznamují s anatomií řeči a tvarem úst při vyslovování hlásek. Poté žáci vytváří (kreslí či modelují) portréty s různými tvary úst, ve skupinách vymýšlí scénář filmu, materiál následně snímají a exportují. Výstupem je pak ozvučená animovaná sekvence s pomocí chytrého telefonu nebo tabletu.
V průběhu této výukové jednotky a při samotném procesu tvorby žáků dochází k rozvíjení Klíčové kompetence kulturní, kdy žák využívá audiovizuální formu umění k vyprávění příběhu, dialogu či emoce, a to jak samostatně, tak i ve skupinové spolupráci. Žáci projdou postupně fázemi přípravy, realizace i postprodukce. Žáci užívají a kombinují filmové prostředky ke svému vyprávění, včetně znalosti animace mluvené řeči – „lip sync“.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025