Materiál do výuky

Animals – What am I?

1. 12. 2025
Autor
Bc. Eliška Salavová, MSc.
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Pracovní list pro nadané žáky je zaměřen na procvičení základní slovní zásoby – téma zvířátka. Učitel si nastříhá jednotlivé kartičky (ELEPHANT, ZEBRA, MONKEY, FROG, DUCK, PIG a CHICKEN), schová je někde v prostoru třídy, žáci je budou hledat, na kartičce uvidí obrázek, písmeno a číslo (např. ELEPHANT – písmeno A na pracovním listu a zároveň číslo 4, tzn. musí do tajenky vypsat čtvrté písmeno ze slova ELEPHANT – P). Materiál obsahuje správné řešení tajenky. Lekce je nachystána pro 1. stupeň ZŠ. Materiál je názorný, vizuální a rozvíjí schopnost porozumění, zvládnou jej děti 1.–3. ročníků ZŠ. Je možné jej použít pro skupiny dětí nebo pro jednotlivce, součástí je správné řešení. Časová náročnost pracovního listu odpovídá části jedné vyučovací hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
1017.76 kB
PDF
AJ-35-sal-animalsB.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Tento materiál přirozeně vede žáky od rozpoznávání slov k jejich aktivnímu používání v mluvení (např. prostřednictvím hry Guess what I am) i psaní. Nabízí pohybové aktivity a zároveň zachovává strukturu odpovídající úrovni A1. Úlohy poskytují okamžitou zpětnou vazbu a obsahují správná řešení. Materiál rozvíjí také Klíčovou kompetenci komunikační – porozumění: učitel zařazuje autentické texty a vizuální sdělení (obrázky, ilustrace, fotografie). Žáci prokazují porozumění běžně užívaným mluveným, psaným i vizuálním komunikátům, včetně instrukcí, krátkých textů a doprovodných ilustrací.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.