Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Žák v rámci aktivity analyzuje vlastnosti čtverce, polohové i metrické vztahy, je schopen promyslet a zapsat postup jednoduché konstrukce, přemýšlí nad shodnými transformacemi v rovině, rozpoznává symetrie a je schopen postupovat podle předepsané konstrukce.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:
- zařazovat do výuky takové aktivity, ve kterých žáci vyjadřují své představy za pomoci digitálních technologií,
- podporovat žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit myšlenky za pomoci digitálních technologií,
a žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- vytvářet a upravovat digitální obsah za pomoci různých nástrojů (např. i systémů s AI),
- dostupný digitální obsah zpracovávat a upravovat se znalostí právních norem a používat ho ke splnění svých cílů,
- naplánovat a vytvořit posloupnost srozumitelných instrukcí pro počítačový systém k provedení konkrétního úkolu.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025