Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Výuková aktivita zahrnuje popisování oblíbených letních činností, vytváření programu třídenního výletu a vyprávění o osobních zážitcích z letních aktivit. Tyto úkoly podporují rozvoj produktivních jazykových dovedností žáků a umožňují jim vyjadřovat své názory a zkušenosti v kontextu letních aktivit. Tím aktivita rozvíjí kromě produkce také jednu ze zásadních komunikačních klíčových kompetencí, a to vyjadřování. Učitel ale musí dbát na to, aby během výuky pokládal dostatečné množství otevřených otázek, které podněcují žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci. Učitel volí strategii výuky – vytváří příležitosti pro různé formy diskuse, ve kterých mohou žáci bezpečně pokládat otázky a sdílet své myšlenky, prožitky, pocity na dané téma (párové diskuse, debatní kroužky atd.), při podpoře a hodnocení vyjadřování žáků se neorientuje pouze na obsah jejich sdělení, ale také na jeho výstižnost. Žák sděluje své myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky, přičemž zvolená forma vyjádření bývá výstižná, dorozumívá se v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru (sdělení, žádosti, prosbě, rozkazu apod.) a situaci.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025