Materiál do výuky

Activités estivales

3. 11. 2025
Autor
Nicolas Piaia
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výuková aktivita „Activités Estivales“ nabízí ke stažení PDF s letními aktivitami přizpůsobenými pro studenty francouzského jazyka. V textu autor uvádí možné varianty využití – např. prezentaci oblíbené či nelíbivé aktivity (vyjadřování subjektivních názorů), popis osobních zkušeností (čas minulý) nebo plánování třídenních prázdnin (futur proche, présent). Cílem je rozvíjet porozumění, produkci a gramatickou strukturu (minulost a blízkou budoucnost) prostřednictvím autentických, letních témat, která motivují žáky k mluvenému vyjadřování a diskusi. Aktivita tak vhodným způsobem posiluje klíčovou kompetenci komunikační, zejména vyjadřování se prostřednictvím souboru jednoduchých výrazových prostředků, které žák volí s důrazem na svůj komunikační záměr, partnera a situaci.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
291.9 kB
PDF
Pracovni_list_ActiviteEnEte.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Výuková aktivita zahrnuje popisování oblíbených letních činností, vytváření programu třídenního výletu a vyprávění o osobních zážitcích z letních aktivit. Tyto úkoly podporují rozvoj produktivních jazykových dovedností žáků a umožňují jim vyjadřovat své názory a zkušenosti v kontextu letních aktivit. Tím aktivita rozvíjí kromě produkce také jednu ze zásadních komunikačních klíčových kompetencí, a to vyjadřování. Učitel ale musí dbát na to, aby během výuky pokládal dostatečné množství otevřených otázek, které podněcují žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci. Učitel volí strategii výuky – vytváří příležitosti pro různé formy diskuse, ve kterých mohou žáci bezpečně pokládat otázky a sdílet své myšlenky, prožitky, pocity na dané téma (párové diskuse, debatní kroužky atd.), při podpoře a hodnocení vyjadřování žáků se neorientuje pouze na obsah jejich sdělení, ale také na jeho výstižnost. Žák sděluje své myšlenky, nápady, pocity, mínění a úsudky, přičemž zvolená forma vyjádření bývá výstižná, dorozumívá se v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru (sdělení, žádosti, prosbě, rozkazu apod.) a situaci.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

francouzština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.