Materiály do výuky základní vzdělávání 6 bonnes raisons de détester le printemps
Materiál do výuky

6 bonnes raisons de détester le printemps

3. 11. 2025
Autor
Nicolas Piaia
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál „6 bonnes raisons de détester le printemps“ je originální a hravá výuková aktivita do hodin francouzského jazyka pro úrovně A1–B1. Využívá krátké, zábavné video k motivaci žáků k tvorbě vlastních zjednodušených vět zasazených do reálného tematického kontextu jara. Nejprve žáci na základě sledování autentického videa sepíší jednoduché věty, které následně prezentují i ústně. Zdánlivě nenápadné téma („proč nenávidět jaro“) se díky tomuto přístupu proměňuje v efektivní nástroj pro rozvoj jazykové mediace: žáci transformují slyšený složitější jazyk do své vlastní zjednodušené podoby. Aktivita zároveň cíleně rozvíjí propojení vět pomocí spojovacích výrazů jako „parce que“, „à cause de“ nebo „dans le jardin“. Materiál je metodicky precizně zpracován přímo na webové stránce InstantFLE, kde je k dispozici také přehledně strukturovaný pracovní list pro žáky, připravený k okamžitému využití ve výuce.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
126.72 kB
PDF
Pracovni_list_6-raisons-de-detester-le-printemps.pdf
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Materiál „6 Bonnes Raisons de Détester le Printemps“ z webu Instant FLE nabízí autentické video s pracovním listem, zaměřené na tvorbu vět obsahujících důvody, proč někdo nemá rád jaro. Aktivita je motivační, zábavná a vede žáky k vyjadřování vlastního názoru i ke gramatickému rozvoji (učí se vhodně používat spojky, doplňky věty). Didakticky je dobře strukturovaná – začíná diskuzí, pokračuje skupinovou prací a končí prezentací. Pracovní list je upravitelný a lze jej snadno přizpůsobit úrovni třídy. Žáci pracují s poslechem i psaním a jsou vedeni k volbě vhodné mediační strategie. Díky tomu nepřímo rozvíjejí i klíčovou kompetenci komunikační – vícejazyčnost. Při setkání s autentickým složitějším textem jsou totiž nuceni využívat svůj vícejazyčný repertoár, aby se vypořádali s jednoduchými každodenními situacemi vyžadujícími komunikaci v cizím jazyce.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

francouzština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.