Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivita je metodicky propracovaná, je atraktivní díky využití reálných pramenů a digitálních nástrojů a podporuje spolupráci i kritické myšlení. Silnou stránkou je propojení historického tématu s rozvojem digitální gramotnosti a reflexí práce s informacemi. Ověření ve výuce ukázalo, že aktivita žáky zaujme, ale zároveň je pro ně poměrně náročná – vyhledávání vhodných klíčových slov, práce s ověřováním zdrojů i časové omezení představují výzvu. Vhodné je proto poskytnout dostatečný čas a metodickou podporu při práci s technologiemi. Celkově jde o kvalitní materiál, který rozvíjí jak historické vědomí, tak dovednosti potřebné pro život v digitálním světě. Na základě ověřování se doporučuje rozsah 2 vyučovacích hodin. Součástí materiálu je i pracovní list pro žáky, který vzhledem k formátu materiálu nejde publikovat samostatně.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025