Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Materiály do výuky
>
základní vzdělávání
>
Člověk a společnost
>
2. stupeň
>
Výchova k občanství
>
Člověk ve společnosti
>
zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi, vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Materiály do výuky
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání — lehké mentální postižení
Základní vzdělávání — středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání — těžké mentální postižení
Gymnázium
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast/Průřezové téma/Gramotnost
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Osobnostní a sociální výchova
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Čtenářská gramotnost
Matematická gramotnost
Přírodovědná gramotnost
Finanční gramotnost
Jazyková gramotnost
Ict gramotnost
Stupeň základního vzdělání
Všechny
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Dějepis
Výchova k občanství
Tematický okruh
Všechny
Člověk ve společnosti
Člověk jako jedinec
Člověk, stát a hospodářství
Stát a právo
Mezinárodní vztahy, globální svět
Očekávaný výstup
Všechny
Objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu
Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho zajímají (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi, vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích
Objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám
Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí a zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti
Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů a dosahování některých cílů v rodině, ve škole, v obci (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
- žádné -
tělesné postižení
zrakové postižení
sluchové postižení - v komunikaci preferují český jazyk
vady řeči
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
souběžné postižení více vadami - MP a další postižení
souběžné postižení více vadami - kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
souběžné postižení více vadami - autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
autismus
dyslexie
dysortografie
dysgrafie
dyskalkulie
poruchy pozornosti a vnímání
z odlišného sociokulturního prostředí
z cizojazyčného prostředí
sluchové postižení - v komunikaci preferují český znakový jazyk
Vyhledat
Smazat filtr
Materiály
(4)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu materiálu
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
4
z
4
položek
Zpět
1
Další
základní vzdělávání
22. 8. 2023
0x
1136x
Život ve společnosti
Kultura, umění, vzdělání a práce hrají významnou roli v naší společnosti. Aktivity, které obsahuje tato sada…
základní vzdělávání
5. 12. 2011
0x
14873x
Život mezi lidmi
Test určený k zopakování osvojeného učiva, zamyšlení se nad některými pojmy. Díky otevřeným otázkám žák hlouběji…
základní vzdělávání
5. 8. 2011
1x
10165x
Jak pomáhat...?
Pracovní list seznamuje žáky s některými způsoby pomoci druhým lidem. Úkoly nabízí diskuzi a mají vést k zamyšlení žáků…
základní vzdělávání
18. 12. 2009
0x
6136x
Pomoc Židům - holokaust
Popis aktivit zachránců Židů ve 2. světové válce: Nicholas Winton, Oskar Schindler, Corrie ten Boom. Prezentace…
Zobrazeno
4
z
4
položek
Zpět
1
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit materiál
Jak vložit materiál
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky