Vylepšili jsme pro vás Metodický portál RVP.CZ, vítejte! Přečíst více o novinkách.
Zavřít
Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Materiály do výuky
>
základní vzdělávání
>
Jazyk a jazyková komunikace
>
2. stupeň
>
Český jazyk a literatura
>
Komunikační a slohová výchova
>
uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování
Materiály do výuky
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání — lehké mentální postižení
Základní vzdělávání — středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání — těžké mentální postižení
Gymnázium
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast/Průřezové téma/Gramotnost
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Osobnostní a sociální výchova
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Čtenářská gramotnost
Matematická gramotnost
Přírodovědná gramotnost
Finanční gramotnost
Jazyková gramotnost
Ict gramotnost
Stupeň základního vzdělání
Všechny
1. stupeň
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
Další cizí jazyk
Tematický okruh
Všechny
Komunikační a slohová výchova
Jazyková výchova
Literární výchova
Očekávaný výstup
Všechny
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení, ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji
Rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru
Rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci
Odlišuje spisovný a nespisovný projev a vhodně užívá spisovné jazykové prostředky vzhledem ke svému komunikačnímu záměru
V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči
Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
Využívá základy studijního čtení – vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu; samostatně připraví a s oporou o text přednese referát
Uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
- žádné -
tělesné postižení
zrakové postižení
sluchové postižení - v komunikaci preferují český jazyk
vady řeči
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
souběžné postižení více vadami - MP a další postižení
souběžné postižení více vadami - kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
souběžné postižení více vadami - autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
autismus
dyslexie
dysortografie
dysgrafie
dyskalkulie
poruchy pozornosti a vnímání
z odlišného sociokulturního prostředí
z cizojazyčného prostředí
sluchové postižení - v komunikaci preferují český znakový jazyk
Vyhledat
Smazat filtr
Materiály
(13)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu materiálu
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
13
položek
Zpět
1
2
Další
základní vzdělávání
21. 11. 2019
0x
2717x
Žurnalistika: Reportáž
Prezentace představuje obsah a zásady zpracování reportáže na konkrétní ukázce. Materiál propojuje výuku českého jazyka…
základní vzdělávání
7. 11. 2019
0x
1555x
Žurnalistika: Recenze
Prezentace představuje obsah a zásady zpracování recenze na konkrétní ukázce. Materiál propojuje výuku českého jazyka a…
základní vzdělávání
5. 6. 2019
0x
2020x
Žurnalistika: Zpráva
Prezentace představuje obsah a zásady zpracování zprávy na konkrétní ukázce. Materiál propojuje výuku českého jazyka a…
základní vzdělávání
1. 2. 2017
0x
3916x
Životopis – části
Žáci se pomocí několika úkolů seznamují s částmi životopisu. Součástí materiálu je také PL pro ŽOMJ. Tento materiál…
základní vzdělávání
3. 1. 2017
0x
44337x
Jazykové prostředky
Prezentace seznamuje žáky se základními jazykovými prostředky, které následně použijí pro sestavení prvního…
základní vzdělávání
5. 10. 2012
0x
15487x
Úřední dopis krok za krokem
Prezentaci Úřední dopis krok za krokem je vhodné využít při práci v PC učebně. Každý žák má tak možnost si v textovém…
základní vzdělávání
10. 6. 2011
1x
17516x
Náměty pro vypravování
Dokument obsahuje náměty pro slohové vyučování - vypravování. Lze uplatnit i jako dílčí složky. Aktity podporují žákovu…
základní vzdělávání
26. 10. 2010
0x
4654x
Strašlivý zločin basy a klarinetu
Pracovní list s ukázkou z Čapkovy povídky Historie dirigenta Kaliny. Žáci s touto ukázkou nejprve pracují a poté na ni…
základní vzdělávání
11. 8. 2010
0x
6748x
Prostředky oživující vypravování
Prezentace je určena žákům, kteří již mají povědomí o vypravování. Jejím úkolem je pomoci žákům k tomu, aby jejich…
základní vzdělávání
3. 3. 2010
0x
8883x
Zdobení velikonočního vajíčka
Na základě praktické ukázky žáci napíší popis pracovního postupu, ve specializované třídě žáci nejprve doplňují…
základní vzdělávání
17. 6. 2009
0x
5879x
Text
Prezentace postupně vede žáky k uspořádání textu, k odlišení přímé řeči od věty uvozovací a k doplnění uvozovek.
základní vzdělávání
9. 6. 2009
0x
6472x
Přísloví
Žáci skládají přísloví. Materiál (pracovní text) je určen k nastříhání na různě veliké části (moderační karty). Může…
Zobrazeno
12
z
13
položek
Zpět
1
2
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit materiál
Jak vložit materiál
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky