Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Materiály do výuky
>
gymnázium
>
Jazyk a jazyková komunikace
>
Český jazyk a literatura
>
Literární komunikace
>
vystihne podstatné rysy základních period vývoje české i světové literatury, významných uměleckých směrů, uvede jejich představitele a charakterizuje a interpretuje jejich přínos pro vývoj literatury a literárního myšlení
Materiály do výuky
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání — lehké mentální postižení
Základní vzdělávání — středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání — těžké mentální postižení
Gymnázium
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast/Průřezové téma/Gramotnost
Všechny
Informatika (rvp gv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Člověk a příroda
Člověk a společnost
Člověk a svět práce
Umění a kultura
Člověk, sport a zdraví
Informatika a informační a komunikační technologie
Doplňující vzdělávací obory
Osobnostní a sociální výchova
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Čtenářská gramotnost
Matematická gramotnost
Přírodovědná gramotnost
Finanční gramotnost
Jazyková gramotnost
Ict gramotnost
Vzdělávací obor
Všechny
Český jazyk a literatura
Cizí jazyk
Další cizí jazyk
Tematický okruh
Všechny
Jazyk a jazyková komunikace
Literární komunikace
Očekávaný výstup
Všechny
Rozliší umělecký text od neuměleckého, nalezne jevy, které činí text uměleckým
Objasní rozdíly mezi fikčním a reálným světem a vysvětlí, jakým způsobem se reálný svět promítá do literárního textu, jaký vliv může mít svět fikce na myšlení a jednání reálných lidí
Na konkrétních příkladech popíše specifické prostředky básnického jazyka a objasní jejich funkci v textu
Rozliší a specifikuje jednotky vyprávění (časoprostor, vypravěč, postavy) a zhodnotí jejich funkci a účinek na čtenáře
Rozezná typy promluv a vyprávěcí způsoby a posoudí jejich funkci v konkrétním textu
Při interpretaci literárního textu ve všech jeho kontextech uplatňuje prohloubené znalosti o struktuře literárního textu, literárních žánrech a literárněvědných termínech
Identifikuje využití jednoho textu v textu jiném (intertextovost) a objasní jeho funkci a účinek na čtenáře
Postihne smysl textu, vysvětlí důvody a důsledky různých interpretací téhož textu, porovná je a zhodnotí, odhalí eventuální dezinterpretace textu
Rozliší texty spadající do oblasti tzv. literatury vážné, středního proudu a literárního braku a svůj názor argumentačně zdůvodní
Samostatně interpretuje dramatické, filmové a televizní zpracování literárních děl
Vystihne podstatné rysy základních period vývoje české i světové literatury, významných uměleckých směrů, uvede jejich představitele a charakterizuje a interpretuje jejich přínos pro vývoj literatury a literárního myšlení
Vysvětlí specifičnost vývoje české literatury a vyloží její postavení v kontextu literatury světové (vzájemná inspirace, příbuznost, odlišnosti a jejich příčiny)
Tvořivě využívá informací z odborné literatury, internetu, tisku a z dalších zdrojů, kriticky je třídí a vyhodnocuje
Získané schopnosti a dovednosti tvořivě využívá v produktivních činnostech rozvíjejících jeho individuální styl
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
- žádné -
tělesné postižení
zrakové postižení
sluchové postižení - v komunikaci preferují český jazyk
vady řeči
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
souběžné postižení více vadami - MP a další postižení
souběžné postižení více vadami - kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
souběžné postižení více vadami - autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
autismus
dyslexie
dysortografie
dysgrafie
dyskalkulie
poruchy pozornosti a vnímání
z odlišného sociokulturního prostředí
z cizojazyčného prostředí
sluchové postižení - v komunikaci preferují český znakový jazyk
Vyhledat
Smazat filtr
Materiály
(12)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu materiálu
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
12
položek
Zpět
1
Další
gymnázium
1. 12. 2011
0x
8348x
III. a IV. etapa národního obrození
Žáci si formou doplňovačky zopakují učivo o III. a IV. etapě národního obrození. Podle charakteristiky literárního díla…
gymnázium
28. 11. 2011
2x
9133x
Starověká literatura
Jedná se o pracovní list, který procvičuje znalosti z oblasti literatury středověku. Úkolem je odpovědět na jedinou…
gymnázium
25. 11. 2011
0x
9082x
Avantgardní umělecké směry
Studenti se seznámí s novými avantgarními směry 1. poloviny 20. století, s charakteristikou těchto směrů, s…
gymnázium
16. 8. 2011
0x
10649x
Literární moderna ve světové literatuře
Pracovní list pro výuku moderních uměleckých směrů 2. poloviny 19. století.
gymnázium
8. 4. 2011
0x
18129x
Světový realismus
Pracovní list se týká závěrečného zopakování informací probraných v rámci realismu. Součástí listu jsou také ukázky ze…
gymnázium
10. 1. 2011
1x
13172x
Literatura středověku v Evropě
Tento pracovní list procvičuje znalosti evropské středověké literatury formou křížovky, doplňováním schématu…
gymnázium
9. 12. 2010
5x
13505x
Literatura na přelomu 19. a 20. století
Tento pracovní list představuje báseň o literatuře na přelomu 19. a 20. století. Úkolem žáků je doplnit do ní chybějící…
gymnázium
22. 11. 2010
0x
9899x
Antická literatura
Tento pracovní list procvičuje znalosti z oblasti antické literatury. Úkolem žáků je přijít na významnou osobu…
gymnázium
24. 8. 2010
0x
7867x
Literární sudoku – realismus
Jedná se o opakování světového realismu zábavnou formou. Už jste někdy zkoušeli vyluštit sudoku, ve kterém nejsou na…
gymnázium
17. 8. 2010
0x
23403x
Národní obrození
Pracovní list k procvičení základních znalostí z tematické oblasti českého národního obrození. Jsou zde různé druhy…
gymnázium
24. 10. 2008
0x
3143x
Jitřenka
Pověst o Jitřence z knihy Starověké báje a pověsti Rudolfa Mertlíka. Napsal a v hlavní roli vypravěče vystupuje Pavel…
gymnázium
27. 5. 2008
0x
6355x
Perličky Bohumila Hrabala - Pábitelé
Pábitelé (z knihy Pábitelé) - čte Bohumil Hrabal. Jde o krátkou povídku s přímou dějovou linií, ve které je dobře…
Zobrazeno
12
z
12
položek
Zpět
1
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit materiál
Jak vložit materiál
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky