Katalog EMA
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Domů
>
Materiály do výuky
>
základní vzdělávání
>
Člověk a příroda
>
2. stupeň
>
Fyzika
>
Elektromagnetické a světelné děje
>
využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí a zákona odrazu světla při řešení problémů a úloh
Materiály do výuky
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Stupeň vzdělávání
Všechny
Předškolní vzdělávání
Základní vzdělávání
Základní vzdělávání — lehké mentální postižení
Základní vzdělávání — středně těžké mentální postižení
Základní vzdělávání — těžké mentální postižení
Gymnázium
Jazykové vzdělávání
Základní umělecké vzdělávání
Odborné vzdělávání
Vzdělávací oblast/Průřezové téma/Gramotnost
Všechny
Informatika (rvp zv 2021)
Jazyk a jazyková komunikace
Matematika a její aplikace
Informační a komunikační technologie (rvp zv 2017)
Člověk a jeho svět
Člověk a společnost
Člověk a příroda
Umění a kultura
Člověk a zdraví
Člověk a svět práce
Doplňující vzdělávací obory
Osobnostní a sociální výchova
Výchova demokratického občana
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech
Multikulturní výchova
Environmentální výchova
Mediální výchova
Čtenářská gramotnost
Matematická gramotnost
Přírodovědná gramotnost
Finanční gramotnost
Jazyková gramotnost
Ict gramotnost
Stupeň základního vzdělání
Všechny
2. stupeň
Vzdělávací obor
Všechny
Fyzika
Chemie
Přírodopis
Zeměpis (geografie)
Tematický okruh
Všechny
Látky a tělesa
Pohyb těles, síly
Mechanické vlastnosti tekutin
Energie
Zvukové děje
Elektromagnetické a světelné děje
Vesmír
Očekávaný výstup
Všechny
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správně schéma reálného obvodu
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého a změří elektrický proud a napětí
Rozliší vodič, izolant a polovodič na základě analýzy jejich vlastností
Využívá ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku s proudem a o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik indukovaného napětí v ní
Zapojí správně polovodičovou diodu (vyřazeno ze závazných očekávaných výstupů)
Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí a zákona odrazu světla při řešení problémů a úloh
Rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se světlo bude lámat ke kolmici či od kolmice, a využívá této skutečnosti při analýze průchodu světla čočkami
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
- žádné -
tělesné postižení
zrakové postižení
sluchové postižení - v komunikaci preferují český jazyk
vady řeči
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
souběžné postižení více vadami - MP a další postižení
souběžné postižení více vadami - kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
souběžné postižení více vadami - autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
autismus
dyslexie
dysortografie
dysgrafie
dyskalkulie
poruchy pozornosti a vnímání
z odlišného sociokulturního prostředí
z cizojazyčného prostředí
sluchové postižení - v komunikaci preferují český znakový jazyk
Vyhledat
Smazat filtr
Materiály
(26)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu materiálu
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
26
položek
Zpět
1
2
3
Další
základní vzdělávání
8. 5. 2023
0x
449x
Neobyčejný svět pod UV
Žáci prozkoumají věci, které pod UV světlem luminiskují, případně vypadají jinak než v běžném světle. Materiál…
základní vzdělávání
3. 5. 2021
0x
1156x
Čočky v simulačním SW Algodoo
Příspěvek ukazuje možnosti simulace chodu paprsků v čočkách v SW Algodoo. Materiál vznikl jako jeden z výstupů projektu…
základní vzdělávání
29. 3. 2021
0x
1223x
Zakrývání čočky – vytvoření obrazu
Příspěvek ukazuje, jak se změní čočkou vytvořený obraz při postupném zakrývání neprůhlednou destičkou. Materiál vznikl…
základní vzdělávání
26. 6. 2014
0x
3789x
Test – optika
Žáci si procvičí znalosti z optiky. Mají možnost volby ze čtyř variant. Odpoví-li správně v časovém limitu na otázku…
základní vzdělávání
3. 7. 2013
0x
2154x
Optická mohutnost
Žáci se seznámí s termínem optická mohutnost. Na závěr budou na příkladech procvičovat probranou látku.
základní vzdělávání
3. 6. 2013
0x
2619x
Vady oka a jejich odstranění
Žáci si zopakují stavbu oka a seznámí se s očními vadami a jejich odstraněním.
základní vzdělávání
6. 5. 2013
0x
7334x
Druhy zrcadel
Žáci se seznámí s druhy zrcadel a jaký je obraz v rovinném zrcadle. Poznají, jak se od jednotlivých druhů zrcadel…
základní vzdělávání
24. 4. 2013
0x
3768x
Optika – lom světla
Žáci se seznámí s paprsky, které se šíří ve stejnorodém prostředí. Poznají, jak se šíří a láme paprsek v nestejnorodých…
základní vzdělávání
23. 4. 2013
0x
4402x
Optika – zákon odrazu světla
Žáci se seznámí se zákonem odrazu světla. Zjistí, jak se odráží přímočarý paprsek dopadající na rovinné zrcadlo.
základní vzdělávání
26. 2. 2013
0x
2083x
Optika – vznik světelných svazků
Obsahem prezentace je vznik rozbíhavých nebo rovnoběžných světelných svazků použitím bodového nebo plošného zdroje…
základní vzdělávání
21. 2. 2013
0x
5469x
Optika – polostín, plný stín, vržený stín
Žáci se seznámí se vznikem polostínu, plného stínu a vrženého stínu. Budou řešit příklad na výpočet délky stromu.
základní vzdělávání
1. 12. 2011
0x
4039x
Měsíc
Předváděcí sešit obsahuje názorné ukázky a doplňková cvičení k učivu o fázích Měsíce, zatmění Měsíce a Slunce.
Zobrazeno
12
z
26
položek
Zpět
1
2
3
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit materiál
Jak vložit materiál
Web NPI ČR
Web edu.cz
Konzultační centrum NPI
ICT revize RVP ZV
Revize RVP
Dokumenty RVP
Národní pedagogický institut České republiky