Materiál do výuky

Život v lese - soutěž

6. 5. 2009 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Petra Stanjurová
Věková skupina
10—12 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Prezentace slouží k opakování a oživení učiva z přírodovědy (Společenstva lesa). Žáci mají dle ukryté fotografie, která se jim postupně odkrývá, určit, o jakého živočicha či rostlinu rostoucí v lese se jedná. Kdo uhádne, získává odměnu (korálek, obrázek apod.). Vyhrává ten, kdo získá nejvíce odměn.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
8.32 MB
Ostatní
Život v lese.PPT
Obsahuje
1x
Ostatní

Hodnocení uživatelů

Svatopluk Mareš
6. 5. 2009, 21:29
Tato prezentace byla jistě pracná, nicméně měl bych jednu technickou připomínku: bylo by přínosnější načasovat animaci tak, aby se jednotlivé díly odkrývaly při kliknutí myší. Dětem je potřeba dát čas, aby analyzovaly jednotlivé odkryté dilky (napr.: voda - bude to vodní živočich, kopyto - kopytník atd.). Při současném nastavení akcí "změna po předchozím snímku" se prezentace nedá zastavit a není prostor pro interakci a analýzu. Systém odkrývání je velmi pěkný nápad, je jen škoda, že je hra zaměřena pouze na kompetici. Přimlouval bych se pro nepodceňování diskuze s dětmi nad jednotlivými díly, které se postupně odkrývají, protože právě jejich "uvažování nahlas" může být výbornou zpětnou vazbou pro učitele. P.S. Ta veverka nemá chybu :-)
Petra Stanjurová
6. 5. 2009, 22:20
Dobrý den, kliknutí myší je určitě dobrý nápad, hra by zase byla o něčem jiném. Diskuze nad odkrytými díly by jistě byla legrační.Umím si to živě představit. A co se týče kompetice, možná se budete divit, ale já jsem tyto prezentace naopak využila při práci v kooperativních skupinách, i když stejně tak, jak popisuji v anotaci(korálky za správnou odpověď atd.) Žáci byli ve skupinách po pěti, byli rozděleni dle rolí. Jeden byl botanik - rozhodoval, zda je ukrytá rostlina dřevina, nebo bylina, druhý byl milovník zvířat - rozhodoval, zda je živočich obratlovec, třetí byl zapisovtel - všechna tozhodnutí svých kolegů zapisoval na papír, čtvrtý byl gong - tlesknutím oznámil, že je skupina hotová a pátý byl mluvčí - oznamoval odpověď. Jistě je možné utvořit mnoho obměn. Když jsem prezentaci vytvářela, věděla jsem, že jí budu používat na interaktivní tabuli, proto jsem nedala akci po klepnutí myší. Myslím, že by nás to zdržovalo. (Než tam každý dojde, ruch u toho...)Tak jsem to prostě spustila a starejte se, ovečky moje. Musím říct, že i tak děti hodně diskutovaly, to byste koukal. No spíš řvaly. Někdy nebylo poznat, která skupina byla první hotová. Děkuji za námět. Mějte se hezky Petra S.
Svatopluk Mareš
7. 5. 2009, 23:03
Dobrý večer, děkuji za reakci. Je velmi pozitivní slyšet, jak kreativně jste s materiálem naložila. A zároveň velmi inspirativní. Děkuji. Líbí se mi rozdělení rolí v týmu, zvláště pak "gong", který se najde v každé třídě :-) (tím samozřejmě tuto roli nepodceňuju)! Naopak - naopak je to velmi hezký a přínosný příklad toho, jak pracovat s rozdělením rolí v týmu. Přeji Vám hodně pozitivních zážitků. :-)
Svatopluk Mareš
7. 5. 2009, 23:07
P.S. Myslím si, že Váš metodický nástin hodiny je velmi návodný a cenný. Doporučil bych ho příště uvádět jako "anotaci" - pomůže to mnohým ostatním! :-)
Dana Svobodová
13. 5. 2009, 12:48
Velmi inspirativní, nápadité s širokým využitím nejen při opakování a procvičování. Může být použité jako východisko pro problémové učení - vyhledávání a zpracování informací, porovnávání výsledků ve skupinách,řešení problému, ale rovněž jako evokace (co o daném tématu - lese - vím). Děkuji za skvělý nápad i práci při tvorbě prezentace.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

10—12

Týká se jazyka:

čeština