Domů > Materiály do výuky > základní vzdělávání > Zábavné čtení a luštění
Materiál do výuky

Zábavné čtení a luštění

9. 12. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Bc. Jana Vítková
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Třináct pracovních listů obsahuje křížovky, osmisměrky a krátké texty s úkoly o živé a neživé přírodě. Pracovní listy lze využít k úvodní motivaci a procvičování učiva o přírodninách, surovinách, vodě, koloběhu vody, Světovém dnu vody, vzduchu, půdě, živočišstvu, rostlinách a houbách. Součástí je výchova k ochraně přírody. Krátké texty jsou určeny k vyhledávání informací, rozvoji studijního čtení a přemýšlení o přečteném. Pomáhají rozvíjet funkční gramotnost. Učitel má k dispozici řešení křížovek v dalším souboru.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
563.5 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění.doc
Řešení
375.5 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění - ř.doc
Pracovní list
165.48 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění.odt
Řešení
35.05 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění - ř.odt

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Katerina Kohoutova
2. 3. 2011, 11:06
Dobry den,
je to pekny napad na aktivitu, ktera bude deti bavit a ve vyuce je vyuzitelna. Jak prosim souvisi s environmentalni vychovou (EV)? EV vnimam jako neco jineho nez prvouku, prirodovedu nebo pocitani matematickeho prikladu o zviratkach. Lusteni je jiste zajimava metoda (pokud je prostredkem k nejakemu cili), ale to ze se v lusteni objevi neco o prirode pro me neni naplnovani prurezoveho tematu EV. Prosim o vysvetleni, jak je to mysleno. Dekuji.
Lenka Syrová
5. 6. 2014, 16:25
Dobrý den, narazila jsem na několik nepřesností v zadání pracovního listu č. 1 (další jsem nezkoumala :-). Např. úkol "vypiš čtyři neživé přírodniny". Ať jsem se snažila sebevíc, našla jsem jen tři - voda, vzduch, půda.
Mám problém u porozumění zadání úkolu: "zapiš tři neživé přírodniny, které jsou lidským výtvorem, " stejně tak jako "zapiš jednu neživou přírodninu, která není lidským výtvorem". Podle mne by stál pracovní list za úpravu zadání pro žáky...
Úkol č. 2 u pracovního listu bych ještě obohatila o vypsání ekosystémů (pole, louka ...) a o vypsání či vyhledání lidských výtvorů. Úryvek textu k tomuto úkolu přímo vybízí.
Úkol č. 3 - žáci vyhledají surovinu písek a mají určit přírodninu. Většinou si s tímto úkolem neví rady, protože se jedná až o učivo 2.období (horniny a nerosty). 
Pavlína Hublová
6. 6. 2014, 09:21
Dobrý den Lenko, děkujeme za doplnění a upozornění na nepřesnosti. Když se podíváme na statistická data tohoto příspěvku (aktuálně: materiál byl publikován 09. 12. 2010 a od té doby byl 11601× zobrazen), pak jsme rádi, že i díky Vašemu komentáři, který jste napsala cca 4 roky po publikaci DUM, si mohou učitelé stažený materiál poupravit nebo dokonce vylepšit. Děkujeme.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Aktivita

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština