Děti předškolního věku většinou nejprve přetvoří (např. kreslením, dolepením, otiskováním) předložený schematický nákres v jim známý dlouhodobě pozorovaný listnatý strom, poté jeho okolí doplní výjevem, který je právě zaujal, nebo je pro dané roční období typický (hry a činnosti dětí či dospělých, život zvířat, stadium vývoje ostatních rostlin apod.)
Materiál je vhodné využít v průběhu školního roku opakovaně, k výtvorům dětí se vracet, směřovat jejich pozornost k uvědomování si souvislostí, vývoje a změn v přírodě i v činnostech lidí. Pracovní listy v tomto případě mohou sloužit učiteli k evaluaci vývoje kresby lidské figury.
JAKUBCOVÁ, Ludmila. Současné roční období. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 20. 04. 2011, [cit. 2024-04-19]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/soucasne-rocni-obdobi.html>. ISSN 1802-4785.