Příspěvek Slavíme svátky tvoří integrovaný celek, který v rámci školního roku systematicky časově koordinoval oborovou tematiku týkající se vzdělávacího oboru Jazyk a jazyková komunikace, oblasti Člověk a jeho svět a částečně také oboru Matematika a její aplikace pro 3. ročník základní školy. Materiál je vhodný také pro opakování učiva ve 4. ročníku.
Tematiku slavení svátků předkládáme učitelům pro inspiraci. Cílem textů je především podpořit žákovské učení, pomoci pochopit, proč se slaví určité významné dny, případně se dodržují lidové zvyky a tradice. Žáci 3. ročníku základní školy se dozvědí, proč slavíme 25. a 26. prosinec, 5. a 6. červenec, proč slavíme Velký pátek jako svátek, jaký význam má v lidové tradici svatý Ondřej a svatý Mikuláš.
Žáci si zahrají deskovou hru od sv. Valentýna a dozvědí se, kdo byl svatý Patrik, kdo je leprikon, a usmaží si omeletu na Pancake Day. Tím vším projdou, aniž by měli pocit odpuzující lopotné dřiny a nezajímavé faktografie. Po svatém Jiřím procházku završí Cyril a Metoděj a zájemci si na závěr vyrobí jack-o'-lantern.
Text je sestaven tak, aby žáci průběžně činnosti poměrně rychle střídali a byla průběžně udržována jejich pozornost.
Ve vyšších ročnících je možné se tematikou zabývat více do hloubky tak, aby byly získané poznatky využitelné pro praxi žáků v běžném životě a byly přiměřené jejich chápání. Např. v 5. ročníku lze s úspěchem tematiku rozšířit o osobu sv. Martina, sv. Barbory, sv. Lucie a sv. Kateřiny či sv. Štěpána.