Soubor pěti základních pracovních listů pro děti předškolního věku. Děti si ověřují orientaci v číselné řadě (0 - 6), plošnou orientaci značením cest a názornou formou se připravují na odčítání.
Materiál podporuje individualizované vzdělávání. Při shodném zadání je možno plnit s každým dítětem úkol rozdílné obtížnosti. Pracovní listy však doporučuji využívat především jako soubor na sebe přímo navazujích úkolů se zvyšující se obtížností početní i plošné orientace. Materiál lze použít při sebehodnocení pokroků dítěte a k povzbuzení jeho sebevědomí.
Počet "ležících" peříček na listech 1-3 přesně odpovídá počtu "ztracených", na posledních dvou listech je z důvodu dalšího ztížení úkolu "ležících" pírek více.
Z praxe totiž vyplynulo, že některé děti záhy nabyly přesvědčení o pravidle nulového zbytku, spočítaly pouze peří prvního ptáka a druhému pak automaticky přiřadily všechna peříčka ostatní.