Žáci pracují v terénu ve dvojicích (ale pracovní list má každý z důvodu jeho založení do sešitu) na jednom ze tří možných pracovních listů. Základní schéma a úkoly v pracovním listu jsou ve všech verzích stejné, pracovní listy se liší jen vybraným druhem listnatého stromu. Po vyplnění a vybarvení úvodní části (navazuje na probranou teorii) si v parku najdou strom, který mají v pracovním listě. Cílem hodiny je pokusit se subjektivně zhodnotit zdravotní stav vybraného stromu. Nejprve žákům pomohou otázky v pracovním listu a nakonec vše několika větami samostatně shrnou.
NAVRÁTIL, Miroslav. Popis listnatých stromů a hodnocení jejich zdravotního stavu. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 21. 01. 2010, [cit. 2024-03-28]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/popis-listnatych-stromu-a-hodnoceni-jejich-zdravotniho-stavu.html>. ISSN 1802-4785.