Prezentace vymezuje pojmy kyselost a zásaditost vodných roztoků, zjišťování kyselosti a zásaditosti pomocí indikátorů, určení míry kyselosti nebo zásaditosti podle stupnice pH. Učební materiál klade důraz na samostatnou práci žáků, kteří řeší úkoly skupinově a zapisují do pracovního listu. Pro zvýšení názornosti je použita celá řada obrázků.
Vážený pane kolego, opět bych chtěl vyjádřit obdiv nad pěkně zpracovaným tématem. Jelikož je kouzlem sdílení materiálů i možnost je vylepšovat podle připomínek ostatních, využiji svou příležitost. Jestli žáci n slidu 2 poznají zelí, budiž, co bych radil určitě vyměnit je obrázek octa. Opravdu doma používáte takto čirý roztok? Schválně se podívám v obchodě, myslím, že všude je spíš ten nahnědlý. Zbytečně tak oddělujeme téma od vlastní zkušenosti žáků. Druhá moje připomínka je k slidu 6. Používáte definici zásady v souladu s Arrheniovou teorií. Vzhledem k tomu, že se zrovna této teorie používá celkem zřídka, je to nepříliš povedené. Jinými slovy Brønsted je pro ZŠ asi nejvhodnější. Lewis přibyde v organice. Zvažte prosím úpravu materiálů. Těším se na další. Hezký den.