Domů > Materiály do výuky > gymnázium > Jaroslav Seifert
Materiál do výuky

Jaroslav Seifert

10. 8. 2010 gymnázium
Autor
Mgr. Michaela Bratková
Věková skupina
16—19 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Pracovní list o básníkovi J. Seifertovi. Žáci se v úvodu seznámí s tímto významným autorem, v pracovní části prověří své znalosti a zamyslí se nad známou básní. Na závěr mají za úkol diskutovat o problematice samizdatu. Doporučuji pro starší žáky (gymnázium).
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
39 kB
Dokument
Jaroslav Seifert.doc
Pracovní list
20.61 kB
Dokument
Jaroslav Seifert.odt

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Petr Koubek
15. 10. 2010, 16:37
Žák v textu netřídí a nevyhodnocuje, jak stojí v očekávaném oborovém výstupu, ale podle mého jen nachází informace...
Popřípadě využívá informace jiných oborů (Nobelova cena) - ne že by to bylo úplně špatně, ale měli bychom mít ambici, aby žák k textům (!!) přistupoval kreativněji, aby skutečně musel vyhledávat, srovnávat, třídit a vyhodnocovat informace. Jediný osobnější přístup zde umožňuje úkol, jaký měl básník vztah k mamince. Zase ale, zadal bych, dokaž to přímo v textu, jak by se to dalo říci jinak, proč je text melodicky a rytmicky vydán zrovna takto, proč ty něžné slovní a zvukové hříčky, srovnej s jinými (Halas, Zahradníček)...
Diskuse o samizdatu by byla príma, kdyby žák měl k dispozici (ale to už jdu nad rámec tohoto materiálu) výstřižky z tehdejšího oficiálního tisku (třeba), odborný historický text a například ukázku jiných samizdatů (Pavla Zajíčka; pak by měl opravdu "o čem" diskutovat). Toť jen několik didaktických námětů, jak aktivitu rozvinout a navázat :-)
Petr Koubek
Ondřej Neumajer
15. 10. 2010, 22:20
Dobrý den, musím se přidat k připomínce Petra Koubka. Skutečně bychom u studentů gymnázia měli jít dál, než jen k vyhledávání dat či data v textu. Ono to slovo "kriticky" ve znění očekávaného výstupu není jen tak, předznamenává nějaký kognitivní proces v žákově šedé kůře mozkové...

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Kombinované

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština