Domů > Materiály do výuky > gymnázium > Evropská integrace 1951–2011
Materiál do výuky

Evropská integrace 1951–2011

Anotace

Výkladová prezentace se zabývá tématem evropské integrace v letech 1951–2011. Popisuje poválečné počátky, motivy integrace a formování tří zakládajících společenství v 50. letech 20. století. Dále se zabývá budováním celní unie, jednotného vnitřního trhu a měnové unie. Popisuje jednotlivá kola rozšíření. Osvětluje základní myšlenky a oblasti spolupráce (pilíře), na kterých je založena EU. Prezentace také obsahuje popis stěžejních dokumentů, které byly přijaty během procesu integrace a určily současnou podobu EU (kodaňská kritéria, maastrichtská kritéria atd.). Následuje popis zavedení jednotné evropské měny. Dále jsou popsány současné základní instituce EU. Prezentace obsahuje ilustrativní obrazové materiály a je zakončena otázkami ke zopakování a seznamem použité literatury.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
21.61 MB
Prezentace
Evropská integrace 1951–2011.ppt
Prezentace
20.31 MB
Prezentace
Evropská integrace 1951–2011.odp

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace

Hodnocení od uživatelů

Pavlína Mikulcová
10. 3. 2012, 23:38
Podle mého názoru se jedná o kvalitní prezentaci s vhodně vybranými a formulovanými informacemi tak široké problematiky.Doporučuji všem.
Zdeněk Sotolář
11. 3. 2012, 09:55
Obsahově bohaté, souhlasím s vhodně vybranými a formulovanými informacemi.
Ovšem v didaktickém využití vidím problémy. Myslím, že i pro studenta gymnázia je to právě obsahově příliš velké sousto. Otázky až na závěr jsou spíše splněním povinnosti než promyšleným krokem. Od studenta je očekávána jen skvělá paměť, otázky jsou zaměřeny pouze na nejnižší hladinu Bloomovy taxonomie. Chybí pobídka k přemýšlení, hodnocení, názoru nebo tvořivosti. (To je obecně problém mnoha prezentací na našem portálu.)
P. S. Je opravud EU taková idylka? Žádný problém? Byrokracie? Jen skvělé zítřky?
Jana Petrů
11. 3. 2012, 14:22
Omlouvám se, ale "obsahová bohatost" mi přijde jako jediné pozitivum tohoto materiálu, zároveň však i jako jedno z negativ. Snímků je přes devadesát, to je na dvouhodinovku jeden snímek za minutu (!) – přiznám se, že při této představě mi naskakuje husí kůže. Navíc nemám ráda vizualizovaný ústní projev, neboli vidím, co slyším – ruší mě to. Dávám přednost obrazovému doprovodnému materiálu k tomu, co slyším – lépe se mi pak fakta spojují a pamatují. Ale budiž, to je můj problém, že to na mě působí suše a nudně.
 
Jako matka maturantů mám pocit, že to, co je obsahem prezentace, by mělo být tématem na samostatné studium žáků (není tam žádný "problém", jen fakta a fakta, navíc snadno dostupná) a ve škole by měla následovat rozprava nad otázkami, názory a výhledy do budoucnosti.
 
Rozhodně bych však přivítala jazykové korektury (interpunkce, pády zájmen apod.)!

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Prezentace

Druh interaktivity:

Aktivita

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština