Domů > Materiály do výuky > gymnázium > Chemické názvosloví - Thiokyseliny a deriváty kyselin
Materiál do výuky

Chemické názvosloví - Thiokyseliny a deriváty kyselin

24. 7. 2013 gymnázium
Autor
Mgr. Blanka Haišmanová
Věková skupina
16—19 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál určený pro výklad a procvičení názvoslovných principů při sestavování vzorců a názvů thiokyselin a funkčních derivátů anorganických kyselin na vyšším stupni gymnázia.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
320 kB
Prezentace
Nazvoslovi_-_THIOKYSELINY_A_DER.KYSELIN.ppt
Prezentace
93.5 kB
Prezentace
Nazvoslovi_-_THIOKYSELINY_A_DER.KYSELIN.odp
Pracovní list
41 kB
Dokument
PL_THIOKYSELINY_A_DER.KYSELIN_.doc
Pracovní list
18.17 kB
Dokument
PL_THIOKYSELINY_A_DER.KYSELIN_.odt

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Miroslav Melichar
25. 7. 2013, 15:29
Není to trochu moc? To opravdu Vaši žáci běžně zvládají třeba v testech a jsou podle těchto znalostí hodnoceni? Kdo nezvládne tohle, tak je na 4 nebo na 5?
Blanka Haišmanová
28. 9. 2013, 10:52
Podle úrovně znalostí studentů dané třídy se rozhodnu, zda a do jaké míry jim obohatím výklad názvosloví kyselin o thiokyseliny a deriváty kyselin, takže opravdu studenty nezkouším pouze z tohoto tématu a 4 nebo 5 nemají za neznalost tohoto tématu. Myslím, že tento materiál se dá využít např. na chem. seminářích nebo k přípravě na přijímací zkoušky. 
Miroslav Melichar
6. 10. 2013, 21:46
Děkuji za vysvětlení a omlouvám se, že reaguji se zpožděním. Použití v semináři nebo k přípravě na přijímací zkoušky zní přijatelně, i když i zde se mi jeví obsah nadbytečný. Toto vysvětlení je však v rozporu s tím, jak je materiál uveden. V úvodních snímcích je potvrzeno, že byl DUM vyzkoušen v běžné výuce v kvintě, v metodických pokynech ani v anotaci není ani náznak, že nejde o běžné učivo. Na jiné škole pak mohou mít pocit, že neučí dost odborně, když neučí tak jako Vy. Zváštní je situace ale zejména v konfrontaci s tím, že v názvosloví anorganické i organické chemie používáte podivné příklady (a vypadá to tak, že neumíte posoudit nepravděpodobnost jejich existence) a  vymyslela jste si termín "hydrogenkyseliny", který je jen Váš  a postrádá logiku (viz Vaše další DUMy této serie).

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Prezentace

Druh interaktivity:

Výklad

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština