Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Vzdělávací objekt je koncipován jako volnočasová aktivita pro patnáctičlenné skupiny, ale dílčí témata nebo jejich části lze v podobě doplňku použít i v běžné výuce. Témata a úlohy jsou zábavným způsobem zaměřeny na příklady z praxe, aby motivovaly žáky ke zvýšení zájmu o matematiku, rozvoj jejich matematických kompetencí a schopnosti řešit problémy.
Obsažená témata: měření obvodu a obsahu, netradiční jednotky měření délky, vytváření geometrického města, tvoření rozpočtu, řešení logických úloh, výpočet obvodu kružnice, tabulky a grafy v Excelu, řešení úloh pomocí kombinatoriky, volba strategie při řešení úloh, souměrnost.
Součástí programu jsou pracovní listy, listy s úkoly, vystřihovánky pro složení geometrických útvarů i didaktické hry.
V rámci rozvoje klíčové kompetence k řešení problémů – KRP-VED-000-ZV5-001 vychází při rozhodování a řešení problémů z objektivních dat a informací – je možno vést žáky k samostatnému vyhledávání vhodných informací a postupů k řešení úloh a poukazovat na více možných postupů při řešení úloh.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025