S pomocí učitele se děti naučí převádět roky na století a tisíciletí. Pracovní list obsahuje několik druhů převodních cvičení, která dětem pomohou učivo pochopit.
Nesouhlasím s tím, že jestli zahajujeme kalendář rokem 0 či 1 je formalita.
Žáky ve škole učíme počítání kalendáře podle historického letopočtu. V tomto letopočtu rok nula není (po roce 1 před Kr. následuje rok 1 po Kr.) Z toho důvodu je materiál STOLETÍ A TISÍCILETÍ.doc nesprávný a neměl být recenzentem puštěn a je nutné jej přepracovat.
Tím, že dětem tvrdíme, že 0 - 99 po Kr. je 1. století a že 1500 - 1599 po Kr. je 16. století se na nich podepisujeme, a proto až jednou v nějaké vědomostní soutěži označí rok 1500 jako 1. rok 16. století (1500 je posledním rokem 15. století), tak spláčou nad výsledkem.
Na závěr chci znovu zdůraznit, že děti učíme historický letopočet a ne astronomický.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.