Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Aktivitu jsem vyzkoušela se svými žáky (druhý rok francouzský jazyk). Některá slova z krátkého videa o Paříži žáci „odhalili“ rychle, některá až po druhém pokusu. Poté jsme pracovali na rozřazení do skupin – na přídavná jména a podstatná jména. Aktivitu lze přitom vést různými způsoby – například již zmíněným tříděním výrazů do dvou sloupců (noms/adjectifs), převáděním podstatných jmen na přídavná jména a naopak nebo zapisováním všech zachycených adjektiv. Práce s videem se dá obohatit i o variantu bez zvuku, kdy se žáci soustředí pouze na obrazovou stránku a hádají významy. Tato aktivita motivuje žáky hledat podobnosti a rozdíly mezi strukturami různých jazyků, a zároveň tak objevovat a reflektovat strategie učení se cizím jazykům.
Aktivita podporuje kromě aktivního naslouchání také vícejazyčnost, pozornost i tvořivost žáků a zároveň vytváří příležitost k diskusi o tom, jak Paříž vidí různí lidé. Lze zařadit jako krátké zpestření hodiny, nebo jako delší blok zaměřený na procvičení slovní zásoby a gramatiky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025