Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Videomateriál (délka 2:55 min.) je výborně využitelný v praxi, zejména pro aktivní start hodiny a naladění žáků na pohyb. Jasná struktura a návaznost na hudbu zvyšuje efektivitu a zapojení dětí. Obsah je plně přizpůsoben schopnostem mladších žáků (1.–5. ročník), cvičení jsou jednoduchá, rytmická a přehledná. Cvičení jsou vedená v bezpečných polohách a s kontrolovaným rozsahem pohybu, bez rizika přetížení nebo nebezpečných prvků. Hudební doprovod a rytmizace výrazně zvyšují atraktivitu, podněcují spontánní radost z pohybu. Snadno zařaditelné jako rozcvička nebo motivační úvod do hodiny. Může být využito i jako inspirace pro tvorbu vlastní skladby s dětmi. Žáci uplatňují pohybové dovednosti vedoucí k tělesné zdatnosti a pozitivnímu naladění, rozvíjejí koordinaci, překonávají pohybovou námahu formou zábavy a rytmizace, učí se chápat význam rozcvičení, pohybují se v souladu s bezpečnostními pravidly (dostatek prostoru, řízené pohyby), vnímají potřebu pečovat o své tělo a zdraví.
Díky společném tanci a pohybu materiál rozvíjí Klíčovou kompetenci – rozvíjí vztahy s ostatními.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025