Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Vzdělávací objekt je určen žákům 3.–5. ročníku ZŠ a vychází z konstruktivistické pedagogiky.
Bohatý obsah programu je rozdělen do šestnácti tematických bloků, které mohou být realizovány samostatně v rámci výuky, při návštěvě knihovny, nebo v družině či zájmových kroužcích.
Žáci se seznámí s cestou vzniku knihy (od autora přes vydavatelství a tiskárnu až do regálu), literárními žánry, v rámci exkurze do knihovny s fungováním a funkcí knihovny a vyrobí si také vlastní knihu.
Program obsahuje širokou škálu výukových metod, jako jsou například: diskuze, prezentace, práce s textem, didaktická hra, simulační hra, heuristická metoda, instruktáž, brainstorming nebo tvůrčí psaní.
Tematické bloky: Vyrob si svoji knihu, Jak putovala moudrost časem, Anatomie knihy aneb co přinesla pitva, Autoři knih, Jak se rodí knížka, Knihovna od sklepa až po půdu, Cesta knihy knihovnou, Žánrohrátky, Z pohádky do pověsti a zpět, Znáte místní pověsti tradice a zvyky?, Poezie není nuda aneb rýmy, to jsou dobré šprýmy, Jak se mluví za humny?, Žůžo dobrodrůžo, Přeskakujeme v žánrech, Od kroniky k internetu, Knihovna budoucnosti.
Časová dotace programu je 16 vyučovacích hodin (1 blok 1 hodina).
Program může být realizován ve škole s exkurzí v knihovně, nebo celý v knihovně.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025