Materiály do výuky základní vzdělávání Kruhový provoz – cvičení na stanovištích
Materiál do výuky

Kruhový provoz – cvičení na stanovištích

22. 8. 2025
Autor
ZŠ Jaroměř, Na Ostrově
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál (video o délce 3:31 min.) je určen pro výuku tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a slouží jako inspirace pro realizaci kruhového tréninku ve skupinách. Obsahuje čtyři různorodá stanoviště zaměřená na rozvoj specifických pohybových dovedností – švihadla, akrobacie a rovnováha, překážková dráha a míčové dovednosti. Materiál podporuje spolupráci, aktivní zapojení všech žáků, diferencovanou obtížnost a rozvoj fyzické i psychické odolnosti. Doporučuje se jako hlavní část vyučovací hodiny tělesné výchovy. Časová dotace činí 30–35 min.
Odkazy materiálu

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
Komentář recenzenta

Materiál je tvořen čtyřmi tematickými stanovišti, z nichž každé cílí na jinou oblast pohybových schopností. Struktura umožňuje rotaci skupin, což zajišťuje aktivní zapojení všech žáků během celé lekce. Umožňuje přizpůsobit náročnost úkolů na jednotlivých stanovištích podle úrovně žáků. Týmová práce a rotace podporují spolupráci, zodpovědnost a vzájemnou podporu.

Klíčová kompetence – reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – se uplatňuje díky vedení žáků učitelem k tomu, aby si po absolvování každého stanoviště vyměnili zkušenosti a společně hodnotili úspěšnost týmové spolupráce. Žák v diskuzích formuluje, co bylo obtížné, jak tým úkol zvládl a jak lze úlohu příště lépe zorganizovat.

Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – se projevuje podporou žáků ze strany učitele v plánování vlastního postupu a reflektování úspěšnosti při plnění úkolů. Žák sleduje svůj pokrok a navrhuje změny ve způsobu provedení daného cvičení.

Klíčovou kompetenci – rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost – učitel promítá do vzdělávání zařazením úkolů, které vyžadují vytrvalost, překonání nejistoty (např. na kladině) a spolupráci při náročných úkolech. Žák překonává obtížné úkoly, zůstává motivovaný i při nezdaru, podporuje spolužáky.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Revidované RVP od 2025

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.