Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál je tvořen čtyřmi tematickými stanovišti, z nichž každé cílí na jinou oblast pohybových schopností. Struktura umožňuje rotaci skupin, což zajišťuje aktivní zapojení všech žáků během celé lekce. Umožňuje přizpůsobit náročnost úkolů na jednotlivých stanovištích podle úrovně žáků. Týmová práce a rotace podporují spolupráci, zodpovědnost a vzájemnou podporu.
Klíčová kompetence – reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – se uplatňuje díky vedení žáků učitelem k tomu, aby si po absolvování každého stanoviště vyměnili zkušenosti a společně hodnotili úspěšnost týmové spolupráce. Žák v diskuzích formuluje, co bylo obtížné, jak tým úkol zvládl a jak lze úlohu příště lépe zorganizovat.
Klíčová kompetence – řídí vlastní procesy učení – se projevuje podporou žáků ze strany učitele v plánování vlastního postupu a reflektování úspěšnosti při plnění úkolů. Žák sleduje svůj pokrok a navrhuje změny ve způsobu provedení daného cvičení.
Klíčovou kompetenci – rozvíjí vlastní psychickou a fyzickou odolnost – učitel promítá do vzdělávání zařazením úkolů, které vyžadují vytrvalost, překonání nejistoty (např. na kladině) a spolupráci při náročných úkolech. Žák překonává obtížné úkoly, zůstává motivovaný i při nezdaru, podporuje spolužáky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025